Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Audio Galaxy vill inte fungera


Okalettos

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har sedan en tid använt mig av Audio Galaxy, ett suveränt fildelningsprogram för MP3 baserat på IE. Men sedan jag var tvungen att ominstallera Windows XP och allt annat så fungerar det inte alls.

Satelliten nere i "ikonhörnan" finns och klickar man på den så kommer transfer-fönstret upp som det ska, klickar man på GO så öppnas programmet på Internet i IE och det står att jag är inloggad och att jag kan börja söka efter musik, när jag gör det så får jag upp låtar precis som vanligt, men ingen går att ladda ner, tillgängligheten på samtliga låtar är lika med noll. Klickar man på ett sånt "kryss" (kryss= ej tillgänglig) så visas texten "SEARCH PROHIBITED You cannot request this song due to copyright restrictions. Please try a different search." Har alla låtar helt plötsligt blivit skyddade, vilket de förmodligen inte har(!?) Vad kan det annars vara för fel..?

Jag har provat att avinstallera programmet, starta om, och installerat det på nytt, startat om, och sedan provat att köra det, men likadant. Har även provat olika versioner av programmet men med samma resultat. Har också avinstallerat allt vad brandvägg heter (ZoneAlarm Pro) och också lättat helt på säkerheten i IE ifall det varit för restriktivt inställt.

Är det någon som har samma/liknande problem?

Vad kan det vara, och vad mer kan man prova?

 

Mvh Gunnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret xYzz (!?),

 

Jag har aldrig påstått att det beror på det ena eller det andra, läs igen. Tydligen så verkar min ominstallation ha skett ungefär samtidigt som AudioGalaxy begränsats. F ö gav jag bakgrunden till det jag hitills provat, för att hjälpsamma människor på forumet ska slippa behöva fråga det i en rad inlägg, det blir mer effektivt så.

 

Men tack för ditt svar ändå, du visste ju vad det berodde på.

 

Mvh Gunnar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså xYzz, du hann ändra ditt inlägg medan jag skrev mitt svar på det.. Det blev ju lite bättre efter korrigeringen ;) (eg inte lika "påhoppigt").

 

Mvh Gunnar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske tolkade detta för hårt men nog låter det ihop med titeln som att du tror att XP helt plöstligt förstörde audiogalaxy sajten:

 

Men sedan jag var tvungen att ominstallera Windows XP och allt annat så fungerar det inte alls.

 

Hur som helst var det inegt illa menat men folk har en tendens att beskylla Windows/IE/Mircosoft för precis ALLT vilket är något märkligt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, jag förstår hur du menar.

 

I mitt fall kan jag bara beskriva när problemet uppstod, ev i samband med vad, och vad jag provat för att komma till rätta med problemen. Det är ju info som den hjälpsamme gärna vill ha för att ens försöka sig på en kvalificerad(!) gissning. Sen får ju detta fallet räknas som ett stort undantag, för håll med om att det var ett sammanträffande, att jag ominstallerade datorn och att nedladdning med AudioGalaxy inte fungerade strax efter det, trots att alltså programmet verkade fungera helt felfritt när det var nyinstallerat osv.

 

Zone Alarm har f ö begränsat min dator flera ggr och gett symptom av att t ex en sajt inte fungerat som den ska. Det hela beror mycket på vad man förväntar sig av programmet mot hur det egentligen fungerar. Tar man sig tid och sätter sig in i manualer od, så slipper man nog en del sådant. Men ofta har man tyvärr varken tid eller kraft att sätta sig in i minsta detalj, och ofta är det just den lilla detaljen som är käppen i hjulet och inget annat, men att hitta den..

 

Mvh Gunnar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Zonealarm är verkligen ett gissel, förstår inte varför folk använder den och tycker den är bra för varenda gång det är problem med en firewall så kan man ge sig på att det är Zonealarm i farten.

 

Använd hellre Tinypf 2.0 ( finns 3.0 men ej gratis ), om ni nu inte litar på XP's inbyggda som funkar utmärkt.

 

Tinypf 2.0 finns på:

http://www.tinysoftware.com/tiny/files/apps/pf2.exe

 

Eller testa Sygate personal firewall som ochså är gratis:

 

http://www.simtel.net/pub/dl/53687.html

 

[inlägget ändrat 2002-06-22 14:52:09 av xYzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...