Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T68i hänger sig


[SH]

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min nyinförskaffade T68i hänger sig och startar om när jag vill gå in i Mina bilder.

 

Det hela började med att jag tog en bild med min MCA-20 i lägsta upplösningen och flyttade den från kameran till telefonen. Sedan tänkte jag gå in i mina bilder och titta på bilden. När jag då försöker gå i där så blir skärmen mörk och sedan startar telefonen om. Jag får dock angen PIN-koden 2ggr i rad innan den kommer igång normalt.

 

Någon som varit med om liknande? Förslag på åtgärder?

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

inte mkt annat du kan göra än att lämna in den till ett serviceombud. Kollat vilken mjukvaruversion det är i telefonen?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har R2A014, finns det någon nyare till T68i?

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag har R2A014, finns det någon nyare till T68i?"

Efter det har det kommit 2 nya programvaror. Först R2B och den 13 juni kom version R2E006.

Cytech skrev om det i följande tråd:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=293958#300249

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken! Jag visste att jag läst något om ny programvara till T68i men jag hade lite bråttom när jag skrev inlägget så jag hann inte söka tillräckligt...

Har även talat med deras customer service center och de rekommenderade uppgraderingen. Hon jag talade med sade att adressboken inte skulle raderas vid uppgradering. Stämmer verkligen det? Jag har inte skaffat någon kabel ännu för jag väntar på en Bluetooth-adapter som jag vunnit... :) Har alltså ingen backup.

 

Någon som varit om att röstkommandona buggar? Jag har lagt in röstkommandon för all samtalshantering, några profiler och 13 kontakter. En av kontakterna tappar röstkommandpt ibland. När man går in i listan med röstkommandon så finns det ett kommando för kontakten men det är tyst. På Customer Service... kände de inte till buggen men det är väl bara att hoppas på programvaran...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hon jag talade med sade att adressboken inte skulle raderas vid uppgradering. Stämmer verkligen det?"

Vid de 2 uppgraderingar jag gjort på min T68i så har inte adressboken försvunnit. Men jag tar alltid backup, eller rättare sagt jag har telefonen synkroniserad med Outlook via kabel DRS-10. Service-pointarna brukar inte garantera att adressboken är kvar.

I länken jag skickade i förra inlägget så finns hänvisning till ett par backup-program.

I Cougars inlägg 020527 kl. 13:06:00 och Fotogens inlägg 020616 kl. 11:27:00.

Har du planer på att köpa kabel så finns nu DCU-10 för anslutning till datorns USB. Den kostar dock 700:- till 800:-.

Efter den senaste programvaran så är min GPRS mottagning mycket stabilare. Tidigare kunde det hända att telefonen tappade GPRS-kontakten. Vilket är frustrerande, då jag har vänjt mig vid att kolla e-posten i telefonen.

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då inte tänkt att köpa en kabel utan jag vill använda den USB-anslutna Bluetooth-adapter som jag vann i en tävling. Problemt är att jag inte fått den ännu...

 

Tänkte nog försöka installera lite program på en bärbar dator på jobbet och köra via IR. Någon som testat Christenssons program via IR?

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som är ändrat från version R2A till senare versioner, är att numera finns bara 1 rad för namn i telefonboken. Tidigare var det uppdelat på förnamn och efternamn med plats för 15 tecken för resp. Nu finns plats för 30 tecken för namn.

Något som jag noterat som en brist är, att då jag knappar in ett telefonnummer och klickar/trycker styrspaken så hamnar jag i telefonboken. Man måste alltså klicka på Yes-knappen för att ringa.

 

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

[inlägget ändrat 2002-06-20 10:00:00 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som är ändrat från version R2A till senare versioner, är att numera finns bara 1 rad för namn i telefonboken

Jag har R2A014 i min T68i men jag har en rad för namn, ingen uppdelning på för- och efternamn alltså.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var lite otydlig. Ändringen med raderna för för- och efternamn gäller för T68m.

 

________________________

 

En idé är bättre än ingen alls!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

 

Har pratat med alla 3 serviceombud i Uppsala men ingen kan uppgradera min telefon idag. Får leva utan åtkomst till Mina bilder över helgen...

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att Microsoft äntligen gett sig in leken med mobiltelefoner.

 

Har personligen aldrig hört talas om mobiltelefoner som kraschar. Kanske en vink om vart Ericsson är på väg?

 

Har själv en Nokia 5210i. Klockren!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SonyEricssons T68 har hänger sig titt som tätt. Det är den första telefonen jag har haft, som måste uppgraderas hos återförsäljaren näst intill varje månad. Förut köpte man en telefon, använde den utan problem tills den lade av. Men nu nu kommer det nya mer eller mindre buggfria mjukvaruversoner till telefonerna hela tiden.

 

Vet ni förresten vad likheten mellan SonyEricsson logga och en lukta-gott grej till toaletten är? Kolla in bilderna på; http://www.club-sonyericsson.com/board/viewtopic.php?t=32

 

//Mabe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara posta ett inlägg om hur det gick. Uppgraderade till senaste programvaran igår men felet med att telefonen startade om när man gick in i mina bilder kvarstod.

 

Kontaktade Ericsson Customer Service Centre och de trodde att det kanske var hårdvarufel. Stället där jag lämnade in telefonen för uppgradering av programvaran trodde att en total återställning skulle hjälpa.

 

Tänkte på min adressbok som jag gärna behöll... Upptäckte att telefonen kan beama över hela adressboken till min Palm i ett svep så Palmen fick agera backup.

 

Efter att ha gjort en total återställning och beamat tillbaka hela adressboken så fungerar allt som det ska igen :)

Trist bara att behöva göra alla inställningar på nytt...

 

/Stefan - gillar fortfarande min T68i

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...