Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket grafukkort skall jag köpa?


Radu Canipeanu

Rekommendera Poster

Radu Canipeanu

Tja på er!

 

Jag undrar om det finns någon anledning att byta min Viper V550 med en ny grafikkort och i så fall med vilket?

 

Mitt val står mellan Viper V770 Ultra eller 3D Blaster GeForce 256 Annihalator eller Matrox G400.

 

Om jag skulle köpa ett nytt grafikkort vilket av de skall jag köpa?

 

MVH

Radu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Sundberg

Det beror på vad du har för skärm och processor. Har du 500mhz eller mer köp G400. Har du en 19" skärm eller större; köp ett G400. GeForce 256 är helt nytt och därmed dyrt, så har du mycket peengar; köp ett GeForce. Annars så är nog ett TNT2 Ultra från Creativ något bättre än ett Viper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Klas Karlsson

Jag skulle vänta v550 duger nog tills Vodoo4, och GEforce sjunker i pris. Då kommer T&L grafikkortetn ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att Creative är bättre köp än Diamond Viper V770

glöm det

för det första hur mycket garanti Har du på Creative ööö du har 5 år på Diamond Viper

sen har vi hastigheten viper har högre hastighete

än Creative

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ungefär 20 procent bättre prestanda med

ett TNT 2 kort har själv haft viper 550(skitbrakort) och Viper 770 ochså ett bra kort.

men skilnaderna i mellan dessa är bara en smekning på ytan.Nvidia hadde ett tag sin Agp axelerator till bägge korten ( om du kör med Diaomonds egna drivisar till 550 kortet så rekomenderar jag dig att sticka ut till www.nvidia.com och hämta denna axelerator.Den kommer att öka prestandan på det v 550 med ca 30 procent (im not kidding vhith you) testa och se;)

geforce har jag precis köpt och vad jag tycker om det kan du läsa i mitt innlägg på geeforce eller TNT 2 hoppas jag gav dig några bra råd ses tosper

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...