Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Distiller problem....


Pete2

Rekommendera Poster

Jag har fått ett problem med Acrobat Distiller5.0 som jag undrar om någon kan hjälpa till med.

 

Datorn som problemt finns på är en PC med win2000 installerat. Jag jobbar i Pagemaker 7.0 och har flera skrivarformat som jag använder mig av när jag skapar PDF:er till olika tryckerier.

Allt har fungerat fint, men en dag så gick det inte att skapa ps-filer. Det gick inte längre att skicka några typsnitt(varken truetype eller postscript).

I win2000 finns det en grundinställning att det inte ska skickas några typsnitt till Distiller, men jag får exakt samma fel oavsett om jag har det alternativet på eller av..?!?!

 

Det som är mest konstigt är att samma problem uppstår i alla program som jag försöker skapa en PDF från(tex. Word, Indesign, Excel mm.).

Jag har även en äldre dator en med win98 och exakt samma program och inställningar, men där fungerar allt fint.

 

Jag använder även mig av ATM 4.1.

 

Vet någon vad man kan göra.....

Jag vill helst inte installera om alla program eftersom jag har många intällningar som tar tid att göra om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Jessica Nyström

Det låter som om felet ligger i psfilerna...

Testa att ominstallera postscriptskrivaren och ladda ner de senaste ps filerna från adobe och testa igen..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...