Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotkey till winamp?


[ icebreaker ]

Rekommendera Poster

[ icebreaker ]

Kan man på något sätt göra så att man väljer nästa låt på sin playlist med hjälp av en "hot-key" på tangentbordet.

Alltså om jag exempelvis trycker bokstav N på mitt tangentbord så byter winamp låt till nästkommande låt...?

Kanske finns nått plugin eller enskilt program som fixxar detta, jag vet inte???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns redan inbyggt i winamp: Z=föregående låt, X=play, C=pause, V=stopp, B=nästa låt.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du några snabbkomandon:

 

Previous: z

Play: x

paus: c

stop: v

next: b

 

Det finns fler snabbkomandon om du högerklickar på något hörn på Winamp spelaren och går in på Playback.

 

mvh. Jörgen

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-06-07 23:11:34 av ssnurre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ icebreaker ]

Joo..jag visste dom. Men då måste man juh ha winamp uppe för att dom ska fungera. Tänkte på om man hade winamp minimerat...så att man slapp öppna det och sedan byta låt =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en titt på winamp.com -> plugins -> general purpose - där finns en hel dröse plugins för att styra winamp, bland annat global hotkey etc.

 

Exempel: http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml;$sessionid$QYZR1CUGQU4AHTN241HBCZQ?componentId=85103

 

Rekommenderar även 'Resumer' som finns där, som sparar winamps tillstånd typ var 10'e sekund.. så stänger man ner winamp, eller datorn kraschar, eller startars om... så är det lugnt, bara att starta winamp igen så fortsätter det där det var. Praktiskt. Lägg winamp i autostart mao :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-06-09 14:14:31 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...