Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TNT 2 problem (upprepade krascher)


Skarre

Rekommendera Poster

För ca en månad sedan köpte jag en ny dator som kraschar ideligen. Faktum är att jag skriver detta inlägg för tredje gången p.g.a. att datorn kraschade de två första gångerna. Jag kan ingenting om hårdvara och vänder mig därför till Er och hoppas att någon kan hjälpa mig.

 

Som sagt så vet jag ingenting om hårdvara men jag antar att krascherna beror på grafikkortet vilket är ett Nvidia TNT2 modell 64 (32 MB). Det som händer är att skärmen låser sig och slutar reagera på allt vad tangenttryckningar och musklick heter. Spelar jag spel så upprepar sig även ljudet som en trasig gramofonskiva. Den enda utvägen är att trycka på resetknappen. Laddade ned nya drivrutiner till kortet igår men det har inte blivit bättre.

 

Jag har även hört av mig till säljaren och väntar efter en vecka fortfarande på ett svar. Är det någon som har upplevt liknande problem och kanske kan hjälpa mig?

 

Vänligen // Andreas Skarin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När min dator låter som en repad LP då vet jag att mitt grafikkort (TNT2U) har överhettat.

Sitter det någon fläkt på det ?

Om inte så kanske det borde göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som mitt första TNT2-kort. Det var fel på kortet och när jag fick ett nytt så slutade allt strul.

 

Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

Köp en extra fläkt (en sådan som sitter på PII) och fixa dit den så att den sitter over kylflänsarna på ditt graffakort. Koppla in den till lämplig strömkälla (kanske dela med CPUn)

Sedan borde det funka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

..eller om moderkortet har en till fläktutg. förstås.

Här på jobbet har vi meckat på en fläkt på ett Asus TNT v2 kort - funkar nice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...