Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överklocka Geforce3 TI200


Datanörden

Rekommendera Poster

Datanörden

Jag har ett Geforce3 TI 200. Jag bara testade att överklocka det från 175/400 till 190/450 och det fungerade fint. Allt lagg i GTA 3 försvan tex. Men jag skulle gärna vilja överklocka mer och jag undrar bara hur mycket mer kan jag överklocka utan att behöva lägga på extra kylning? Och hur mycket kylning behövs för att överklocka från 175/400 till 250/500 alltså till ti 500?

 

Tack på förhand / martin liss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datanörden: Jag vet inte vad du har för märke på kortet, men jag vet att de flesta Ti200 ska ha mycket goda överklockningsmöjligheter. Exempelvis vet jag flera personer med Ti200 från Point of View som kör dessa som Ti500 utan extra kylning.

 

anazasi: Rekommenderar NVmax (http://www.nvmax.com).

[inlägget ändrat 2002-06-05 16:05:52 av Tobbe14]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datanörden

Jag har Point of View Geforce3 TI 200.

Ja nvmax är bäst, enkelt och bra. Ingen extra kylning? Låter bra, men om det behövs, vad har man då och hur gör man?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(...)om det behövs, vad har man då och hur gör man?

 

http://kylning.com/product_info.php?cPath=1_23&products_id=211&PHPSESSID=49a704e28bf2e3046a71e76d740ce627

 

...exempelvis. Men jag tror det ska gå bra ändå. Pröva att öka lite i taget tills det blir instabilt. Det är som sagt god klockningsmarginal på korten, och även om du inte lyckas köra i 250/500 så kommer du ändå att märka att det går betydligt snabbare än default.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datanörden

Först vill jag säga tack för all hjälp!

 

Så man sätter fast det på grafikkortet? Värkar svårt.

 

Hur mycket kan jag garanterat överklocka utan att det bränns sönder? Och spelar det nån roll hur man har core/mhz? Måste de vara vissa skillnader mellan de? Jag har POINT OF VIEW Geforce3 TI 200.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Förstår inte hur dem bär sig åt, men det finns de som sätter fast en begagnad processorfläkt också. ;)

 

/Stefan.E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör mitt Ti200-kort i 200/500 utan aktiv kylning och då har jag ändå just nu 30 grader i rummet...

 

Kylningen som jag har på kortet är:

På GPU'n - en Zalmanfläns som är ditlimmad med superlim och ArcticsilverIII-pasta emellan.

På minnena - en isärsågad gammal CPU-fläns i lagomt stora bitar som är fastlimmad på samma sätt som Zalmanflänsen.

 

Kan verkligen rekommenderas, hade tidigare en BlueOrb som hade nåt år på nacken den väsnades OTROOOLIGT mycket.

Just nu så är det hårddisken som låter mest i min dator.

 

/force2

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bleh, jag har ett point of view gf 3 ti 200 och kan bara oc det stabilt till 295 440 stabilt, gör jag nått fel? jag har provat nvmax men det säger bara will not get applied! när jag ändrar mhzen och när jag startar om nvmax så är de normala mhzen tillbaka, jag använder funktionen som gör att man kan oc i bildskärms inställningar>avancerat>gf3 ti200 övriga inställningar som är de enda som verkar funka.

 

Covante

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GPU'n i 295MHz??? Det var inte illa!!

Funkar det att använda överklockningsfunktionen från bildskärmsinställningarna så är det ju bara att använda dem istället.

Det finns ju en uppsjö av program som tar hand om att överklocka kortet, t.ex. RivaTuner.

 

För övrigt så har jag flashat BIOS'en på grafikkortet till att alltid köras i 200/500, det gör att jag slipper klocka upp kortet varje gång jag startar datorn. Självklart så har jag haft åtskilliga timmars stabilitetskontroll innan jag flashade till den nivån.

 

/force2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

ursäkta en gröngöling men påverkar överklockning filmvisning på ett positivt sätt om man har kopplat till tv:n

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag menar ju 195, anyway det är bara att kryssa för rutan använd installningen vid start så ställs det in när man startar datorn.

 

Covante

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

Men då görs inställningen först i och med att Windows laddas och du måste klocka om kortet varje gång du installerar nya drivrutiner eller OS.

 

Men självklart så fungerar det att göra så också.

 

/Force2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...