Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Klar flagga


Johan Knape

Rekommendera Poster

Johan Knape

Jag anser att det borde finnas någon typ av flagga som visar att personen som frågat har fått svar på sin fråga.

 

Detta för att man skall slippa och titta på alla

meddelande och kan enklare se om någon fortfarande behöver hjälp.

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enkel variant är ju att frågeställaren skriver typ:

"Tack för hjälpen det löste mitt problem"

När problemet är avhjälpt.

 

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Knape

Jo men då måste man ändå öppna tråden för att få reda på detta. Min tanke var att detta skulle finnas så man kunde se vilka som var klara och vilka som inte var klara.

 

Kanske till och med kunna ta fram de som inte blivit lösta den senaste veckan på detta viset.

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske till och med kunna ta fram de som inte blivit lösta den senaste veckan på detta viset

Det tror jag är lite svårt, om det är nån lr på något sätt tas fram, utan inblandning av "trådstartaren", för det kan vara fragment av alla inlägg, som löser frågan, så därför är det svårt tror jag att nån ska sitta och ta fram olösta frågor.

 

Men därimot att det skulle kunna flaggas för lösta, det skulle nog kunna fungera, om trådstartaren får befogenhet att flagga/låsa tråden.

 

Om detta skulle vara genomförbart, så skulle man kunna genom sökning, mycket lättare kunna få reda på ett "löst" fråga, när man söker i e-forum. För när man söker nu, så får man ju även upp saker som är olösta..typ iaf

 

 

//Dreben

_____________________________________________

 

The orginal point and click interface was a Smith&Weston

 

[inlägget ändrat 2002-06-03 10:01:41 av Dreben]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Håller med helt å hållet om att detta var ett riktigt bra förslag. :)

 

Dels det med sökningen att man bara får upp lösta trådar men då borde man samtidigt kunna lista "senaste olösta trådarna" där man bara kan ta en i högen å hjälpa till. :)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra idé, men vi människor är så dumma - jag undrar verkligen hur många trådskapare som förstår tanken, än mindre flaggar sin fråga som löst när den är det?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med.

 

Om man inte orkar bemöda sig med att skriva ett "Tack, det fungerar nu"-inlägg så är nog chansen mindre att man orkar gå in och klicka på en knapp som markerar problemet som löst.

 

Mer rutninerade forummedlemmar brukar ju tacka iofs men det är inte de som startar de flesta problemlösningstrådarna...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.experts-exchange.com/

Har ett system med "avslutade frågor" (och en massa superjobbiga poängregler).

Tittar man runt i de öppna frågorna så verkar folk ha väldigt svårt för att avsluta trots att de fått svar (fast å andra sidan. Det är naturligtvis de trådarna som ligger öppna).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Knape

Naturligtvis finns det alltid problem och folk som inte kommer kunna "göra rätt för sig".

 

Men å andra sidan så finns det ett antal av oss här som använder forumet rätt ofta och som vet hur det skall gå till.

 

Om de gör det på korrekt sätt så lär sig nybörjarna också efter ett tag och med lite tid så borde systemet fungera någorlunda bra.

 

Och nu kanske man öppnar någon tråd som inte är löst som man inte hade gjort förut.

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J. Rönnberg

Att låsa tråden är inte bra. För även om frågan är löst kan någon annan ha samma problem som kräver en annan lösning och så är det dumt om tråden är löst.

 

/Johnny

Skriv på protestlistan mot att Arne Weise ska sluta som Julvärd.

http://www.johnnyronnberg.com - Nu med ett nytt forum!

Tycker du det är dåligt väder? Fråga NASA i så fall. Dem har försökt få Endeavour sen i torsdags.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaa.. jag är skeptisk.

 

Inte många trådar är ju endast i fråga/svar-form.

Se bara på den här tråden ex. Nån lägger fram en fundering och det studsar tillbaka ett par andra aspekter.

Även i mer konkreta frågor som "hur delar jag internet" kan det ramla ner synpunkter på synpunkter osv...

 

Trådar självdör när ämnet är tömt, inte för att trådskaparen har fått svar.

 

Ok, jag fattar att det inte är meningen att tråden skall stängas helt plötsligt utan bara flaggas, men det skulle nog ändå kännas lite fel att börja skriva inlägg i en tråd som någon annan bedömer som finito.

Tänk om man har ytterligare åsikter eller vill påpeka faktafel i andras inlägg?

 

/Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...