Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startdiskett


Caine

Rekommendera Poster

Hej!

Har fått en gammal PowerMac 8500/150 som blåvägrar att starta! Står bara och tuggar en bra stund med glad Mac-symbol för att sedan visa disketten med det blinkande frågetecknet. Jag har ingen startdiskett (och vet heller inte vilket OS som ligger i burken). Är det någon som vet om man någonstans kan ladda ner en startdiskett från nätet? Var inne på Apples download-sida, men hittade inget (fast jag kan ju ha missat det!).

Må väl alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej!

Stort tack för tipset Stefan! Fast jag tror att jag har löst det, ska precis testa! Återkommer sedan med "spörsmål" nummer två som är lite knivigare!

Ha en bra helg!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Hej!

Stort tack för tipset Stefan! Fast jag tror att jag har löst det, ska precis testa! Återkommer sedan med "spörsmål" nummer två som är lite knivigare!

Ha en bra helg!

 

För all del!

Alltid kul när man kan hjälpa folk ;) Hoppas du får en kul helg framför din Mac...

 

 

 

--

/Stefan.E

 

Ordet Data betyder: Dubbelt Arbete Till Alla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej igen!

Suck, stön!!

Lyckades fixa en Mac-formaterad startdiskett genom att ladda ner filer till vårt NT-nätverk (sitter på jobbet) och skapa en diskett från en av PC-klienterna! Funkade perfekt! Formaterade sedan om Macens hårddisk, tankade ner system 7.5 till nätverket och brände en ISO-skiva! Traskade glad i hågen bort till Macen och tryckte in skivan, men den monterades ju så klart inte! Jag blåste ju drivrutinerna till CD-spelaren när jag formaterade hårddisken!! Men, men... Skam den som ger sig, jag kämpar vidare!

Calle!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej!

Tusen tack för länk-tipset!!!

Nu undrar jag bara om det finns någon som vet var (eller om!) man kan hitta drivrutiner till Apples interna cd-spelare som sitter i burken?! Jag fick datorn av en före detta kursdeltagare (jag jobbar på ett privat utbildningsföretag) som i sin tur fick den på sitt jobb. Inga skivor eller disketter ingick. System 7.5.3 har jag laddat hem från Apple, men några cd-drivisar hittar jag inte!

Fortsatt trevlig helg!

Calle!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hjälp av den länk jag skickade dig och den fil som installerar ett helt system (kräver några disketter) kan du installera ett system med drivisar för CD så att du kan installera ett modernare system senare. Läs textfilen som finns med, då tror jag det klarnar något.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...