Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för att komma in i routern


MagnusM.

Rekommendera Poster

Alltså, du kan nå sidan utifrån men inte från din egen dator som ochså finns bakom routern ? Du kan nå sidan med den lokala ip addressen men inte den externa ?

 

Detta är ett vanligt fel med de bredbands routers som finns, enklaste lösningen är att helt enkelt lägga in din domän och lokala ip i hosts filen på datorn.

 

Titta till exempel på detta inlägg om samma problem:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=283532#283544

 

[inlägget ändrat 2002-06-06 10:03:01 av xYz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte hostfilen på Windows 98...och det går heller inte att nå ip-adressen utifrån..

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Hellquist

Om du kopplar upp dig, utan routern, fungerar det då?

 

Det är inte så att man måste starta om routern efter man ändrat i den? Nej, det tror jag inte...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja isåfall är det ju fortfarande routern som är felkonfigurerad.

 

Jag trodde din redirect i routern redan funkade, är du säker att det inte går från en annan dator som inte är bakom din router ?

 

Testa till exempel att nå sidan från http://www.anonymizer.com med din externa ip

( eller domän namn om du har något sådant pekat till din dator )

 

Om det inte går så är ju routern fortfarande felkonfigurerad, den ska alltså skicka vidare trafiken från port 80 till port 80 på den datorn du har servern på.

 

[inlägget ändrat 2002-06-06 15:53:24 av xYz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får upp "WHY IS THIS PAGE UNAVAILABLE?". Kan du hjälpa mig med att konfigurera routern rätt då??

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ligger det till:

 

Datorn som hemsida ligger på har IP-nummer 192.168.1.5. I Routern på 192.168.1.1 har jag ställt in IP:t 192.168.1.5 på "Service port" 80 ~80...

 

Jag kan nå 192.168.1.5 från den andra datorn (192.168.1.7) men inte tvärtom.

 

När jag skriver in det externa IP:t 217.209.35.123 så får jag inget svar: Det står "Öpnnar Sida" ett bra tag i statusfältet innan Explorer säger att "Det går inte att hitta "217.209.35.123".

 

Någon som vet vad problemet är? Hur ska man kunna komma åt webbsidan från nätet?

 

PS. Jag har gjort en "domän" på www.mine.nu som pekar mot mitt extrena IP (217.209.35.123).

 

Väldigt tacksam för snabb hjälp, om det går att lösa vill säga.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok...kan du testa att gå in på fotboll.mine.nu och testa också?? Det skulle vara till stor hjälp!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får jag detta på alla dina addresser men jag når servern iallafall eftersom jag får meddelandet:

 

HTTP-fel 403

403.9 Åtkomst förbjuden: För många användare är anslutna

 

Detta fel kan uppstå om webbservern är upptagen och inte kan hantera din begäran på grund av överbelastning. Prova att ansluta på nytt lite senare.

 

Kontakta webbserverns administratör om problemet kvarstår.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att det är PWS som inte klarar så många användare? Datorn är det inget felpå (Pentium 4)...hur många användare klarar IIS??

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att det är PWS som inte klarar så många användare? Datorn är det inget felpå (Pentium 4)...hur många användare klarar IIS??

 

Det beror på viken version av Windows man kör, IIS i Pro versionerna är låsta till tio användare men i Server versionerna så är det obegränsat.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...