Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att gömma VB-script inuti ASP


Makarena

Rekommendera Poster

Thomas Tydal

> Detta gör att han inte kan kolla på

> sourcen, han kan inte spara ned sidan

> på hårddisken.

 

Fast den är ju redan sparad. I Temporary Internet Files. Eller om man har en sniffer igång. Eller om man använder en annan webbläsare. Finns många sätt.

 

 

> Finns säkert något sätt runt detta

> också

 

Problemet är att kan en kan alla.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Knape

Om du sätter

Response.Expires = Now()-1
Response.ExpiresAbsolut = Now()-1

 

Borde väl det lösa problemet??

 

/Johan

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Nej, det finns ingenting som säger att webbläsaren kommer att bry sig om det. Dessutom bryr sig en sniffer definitivt inte om det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Herregud, du är i själva verket en riktig liten MS hatare med andra ord ?

 

Nej jag hatar inte MS, men jag har insett att det finns fler företag som gör datorprogram. Flera av dem är bättre än MS. Jag är inte lika enkelspårig som många verkar vara här.

 

Finns det förresten någon kod som inte går att knäcka med tillräckligt mycket tid på händerna ? Kvantkryptering ?

 

Nej, allting går att knäcka med tillräcklig tid och skicklighet. Men scriptencoding är inte värt namnet. Det är inte kryptering - det är teckenutbytning (okay, liite mer avancerat)

 

MS när de tar fram något som kunderna tydligen vill ha förstår jag inte ?

 

Därför att dom gör det med sitt vanliga sätt..... Vi har tex "krypteringen" av Worddokument och accessdatabaset. Rena skämtet.

 

Svaret är fortfarande FEL

 

Det har jag kommenterat en gång.

Fattar du inte??

 

Men jag tycker nog MR Andersson ska sluta svara på ASP/VBScript

 

Nej, så länge jag anser att jag kan tillföra debatten något så kommer jag att fortsätta att svara. Vad du (xyz) anser om mig, min person, min kunskap och hela min existens - det get jag fan i. Du ska vara glad att jag lägger energi på att svara på ditt korkade inlägg överhuvudtaget.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> korkade inlägg överhuvudtaget.

 

Är du slut i huvudet eller ? Så när argumenten tryter då blir det personangrepp ?

 

Ditt inlägg var fel, är fel och kommer alltid vara fel, varför du i överhuvudtaget svarar på något du inte kan förstår jag inte.

 

Som ett parallellt exempel: bara för att DVD krypteringen knäckts innebär det att DVD skivor inte är krypterade ?

 

Med den logiken du kör med är jag fascinerad att du kan stå på benen ens.

 

[inlägget ändrat 2002-05-27 14:43:37 av xyz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag be om att inte börja med ordkrig!

Det finns andra forum till detta.

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Som ett parallellt exempel: bara för att DVD krypteringen knäckts innebär det att DVD skivor inte är krypterade ?

 

Ok. Dum jämförelse (för din egen hälsas skull hoppas jag du gör dig dum....)

 

ScriptEcoding ÄR INTE KRYPTERING.

 

Läs på vad kryptering är och hur scriptencoding fungerar. Jämför. Efter det fortsätter vi debatten.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare du som gör dig väldigt dum om du inte förstod jämförelsen.

 

Bara för att man KAN dekoda något innebär inte att det inte ÄR kodat.

 

Jag vet mycket väl vad script encoder gör för något men du sa att det inte gick trots att vi tidigare i tråden gått igenom alla metoder som fanns.

 

Men det är väl ditt sätt förstås, slarvigt slänga ur dig saker som är felaktiga och sedan spendera massor av inlägg att försöka övertyga om att du igentligen menade något annat.

 

Pappskalle.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...