Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Nero+easy cd creator

Mattemannen

Recommended Posts

Mattemannen

Hallå! Jag har en cd-brännare, HP Cd-writer plus 8100i, som hittas som den ska i win xp men mina 2 brännarprogram Nero och Easy cd creator (senaste uppdateringarna) påstår att den ej är ansluten eller något liknande. Det är den dock visst, eftersom windows och bios hittar den utan problem. PÅ samma ide-kabel har jag en creative cd-spelare som jag inaktiverat för att jag ska kunna stänga av windows korrekt. Kan detta vara problemet, eller beror det på DMA, någon drivrutin eller liknande? Jag har ett ASUS A7V moderkort med senaste Bios-uppgraderingen. Kan någon hjälpa, eller haft samma bekymmer?

Startar du brännarprogrammen som administratör på maskinen? Jag hade liknande bekymmer när jag startade NERO som "simpel user" nämligen...

-------------------------------------------

Pelikan and Velvet Underground rules!

Mattemannen

Hur vet man det när man startar Easy cd creator eller nero?? HP record Now och db poweramp converter funkar utan problem! Easy cd creator fungerade innan, men plötsligt slutade det! Vet ej vad jag har ändrat dock! Ingen annan lösning?

Den användare som är inloggad i windows menade jag. Är det en vanlig "user" eller en "admin"? Verkar ju inte vara det problemet iofs eftersom du säger att EasyCD fungerade innan.

-------------------------------------------

Pelikan and Velvet Underground rules!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...