Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

importera exportera


Magnus14

Rekommendera Poster

Jag har satt upp en exchange 2000 server och nu villl jag importera konton och postlådor mm från vår gamla exchange 5.5 .

jag får felmeddelande när jag skall exportera från 5.5 att det är fel filformat.

Hjälp någon.

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort export filer i 5.5 .

Nu är nästa fråga hur importerar jag dem till 2000?? Det

 

finns ju bara export list överallt men inget import.

 

Nån som vet.???

 

Magnus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeehhh, nu är jag inte riktigt med...

Vad du måste göra först är att exportera användarkontona från NT4-domänen till W2K-domänen. Detta kan göras med ADMT (verktyget måste du hämta från ms).

 

Sedan kan du flytta eposten från 5.5 till EX2000 med Exmerge. Har du få användare kan du lika gärna exportera eposten (eller alla mappar) i Outlook (hos klienten) till pst-filer och sedan efter att den nya servern är driftsatt importera pst-filerna (fortfarande i Outlook ocn när klienten är ansluten till den nya servern).

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ till Mickes svar är att du använder Exchange Migration Wizard. En fördel med det är att du kan få över både användarkontona och mailen i ett svep.

 

Det enda som krävs är att LDAP är aktivt i Ex5.5 och att du har användarnamnet och lösenordet för servicekontot.

 

\Martina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provar migration wizard men när jag valt konto så kommer det inte upp något mer så jag kan inte fortsätta. Jag får alltså inte med några konton..

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...