Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Restore fråga


bjojoh

Rekommendera Poster

Kan man vid backupp av exchnge 2000 med 1 st databas först dumpa den till disk och sedan backa den där ifrån eller måste man gå från som i vårat fall från Exchange till bandroboten (TSM) eller ställer det till en massa med loggar etc ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det finns lite olika sätt att ta backup. Ett av sätten är att via agent (vilken backupprogrammet normalt tillhandahåller)göra en så kallad bricklevelbackup. Detta innebär att man tar backup på brevlådebasis. Detta är att föredra vid eventuell krasch/raderade epostmeddelanden i/av brevlådan då man enbart kan backa tillbaka den drabbade brevlådan.

 

Det som talar emot en sådan lösning är att förfarandet är relativt opålitligt (iallfall min erfarenhet) samt att prestandan inte är den bästa vid backup.

Plus att det kan ta tid att sätta upp och få det att fungera.

 

Jag brukar låta Backup i W2K göra en filbackup som jag lägger på ett share som sedan backupstationen tar en backup på. Problemet är ju att vid en enskild krasch så måste man backa tillbaka hela databasen - vilket drabbar alla användare.

 

Mer loggar? Ja, du får ju en logg när administratorkontot går in och öppnar användarens epostbrevlåda vid bricklevelbackup.

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...