Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

jag kan inte


Beckenbauer

Rekommendera Poster

Beckenbauer

jag har gjort precis som du skrev:la den i "documents and settings" skrev csc hello.cs men får bara till svar att det inte är ett giltligt kommando,sen är det stopp(jag kanske skall intressera mig för nå´t annat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla Tarzan...

svara i samma tråd, det blir väldigt rörigt när du startar en ny tråd för varje svar....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

ja!!?

men jag harinte "Microsoft internet information service2 installerat sägs det under installationen skal jag fixa det först kanske(men hur då?)

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-20 20:31:29 av tarzan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du får det du säger att du får kan den ju inte vara installerad, du har alltså klickat på nedladdningen och installerat den ?

 

Och när du öppnar kommandotolken och skriver "csc" säger den att kommandot inte finns ?

 

Du råkade inte klicka bort några val under installationen ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, men då avbröt du nog installationen då.

 

Han frågar ju om du vill fortsätta eller inte, det är ju bara att den vill ha IIS för att kunna installera ASP.NET men det behöver du inte för att göra program i C#.

 

Testa köra installern igen och kolla nogrannt på vad den säger och fortsätt med installationen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

nu sk...r jag i detta ni får programmera själva ,jag har försökt allt vilket kanske också säger allt om mina förutsättningar.Men, xyz--Stort tack för visat tålamod(istallerade om allt men samma sak händer ideligen d.v.s ingenting)

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-20 20:52:57 av tarzan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag förstår inte riktigt vad som skulle kunna gå fel såvida du inte väljer bort något under installationen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

jag installerade alllllt.Dock gick jag igenom en hel massa mappar som bildades under installationen och någon kunde inte köras.jag börjar fundera på om mina säkerhetsinställningar är ställda för högt och kanske inte tillåter allt som behövs för dylika ändamål.Men är det så att det i startmenyn inte lägger sig någon klickbar "startikon" utan bara fyra st. länkar?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu öppnar konsollen och skriver "csc" vad händer, vad får du för meddelande ?

 

Det som lägger sig i start menyn är länkar till dokumentation.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

"csc är inte ett internt kommando, externt kommando,program ellr kommandofl"

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

jag har suttit i 4:a timmar barnen har ätit chips och jordnötter till middag

Själv tog jag till middag ett glas vatten F..n heller att jag tar till nå´n dj... java.Detta skall gå igenom om det så skall kosta mig min familj.

Skämt åsido tack för rådet det är ju aldrig försent att pröva igen.Men medge att jag var duktig när du hjälpte mig med sorgkanterna på skärmen ...du minns

(lära abc av xyz)det gick fint det. ha haha

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-20 22:03:51 av tarzan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag vet inte vad som kan vara fel, verkar konstigt.

 

Tyvärr kör jag inte XP just nu annars skulle jag föreslå en remote assistance till dig för att kolla runt lite.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa tipset är väl att avinstallera allt igen, se till att stänga av eventuella antivirus program och sedan testa installera igen.

 

Inte för att jag haft problem installera den med antivirus program påkopplat men man vet aldrig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fungerar den på en gång? Ingen omstart/inloggning som behövs?

 

Sätter den PATH alltid? Sätter den den korrekt?

 

Ingen setenv.bat som behöver köras innan?

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar om säger den till om i slutet och under installation finns det en checkbox som normalt är ikryssad för att sätta variablerna.

 

Har aldrig varit några problem då jag installerat den på varken XP eller W2k, har dock aldrig testat XP Home och det kanske är det han har men det borde inte vara några problem ändå.

 

[inlägget ändrat 2002-05-20 22:51:28 av xyz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

nu är det gjort

det funkar inte men jag får åtminstonde upp ett felmeddelande:error cs2001:source file"hello.cs" could not be found.

error cs2008:No inputs specified

Är detta något att bygga på eller är det helt hopplöst

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det låter bra, nu är det bara en source fil han vill ha.

 

Så navigera till din hello.cs fil och kör

 

csc hello.cs

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

hmm... hopplöst ops hade lite brådis vänligen bortse från detta inlägg

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-20 23:06:20 av tarzan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men nu är det ju installerat ochs funkar, jag vet inte riktigt vad du gör för fel men du måste stå på samma ställe som filen ligger i.

 

Om din hello.cs fil ligger i C:\ så ska det stå c:\ i kommandotolken, gör det itne det får du navigera dit med kommandot cd (change directory).

 

Kanske är lite övertydlig nu men någonstans missar vi varandra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beckenbauer

får upp samma felmeddelande men det känns nära nu öhhh kan du mera i detalj säga vad jag skall göra (trött)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...