Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acrobat & Typsnitt


disco

Rekommendera Poster

Har två frågor angående acrobat. Den första gäller distillers sätt att hantera typsnitt. Ibland "hoppar" vissa bokstäver vertikalt och ibland ersätts typsnittet helt. Detta även om jag inkluderat alla typsnitt i PS-filen och typsnitten finns aktiva på datorn. Testar jag på en annan maskin så kan det fungera ibland...

Vad beror detta på?

Den andra frågan är om det finns någon dokumentation (överskådlig) som beskriver vad varje inställning i distillern gör, hur den påverkar filstorlek, utseende mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Jessica Nyström

Distillerns sätt att hantera typsnitt beror till stor del ditt sätt att hantera Distillerns inställningar.

 

 

Jag har skickat mycket till tryck utan att ha haft liknande problem som du upplever.

 

Ett tips: Hämta joboptionfil från tryckeri! Har du inget tryckeri, kan du surfa ut på nån tryckerisajt och tanka hem iaf.

 

Tänka bara på att ställa om självaste bildupplösningen, så att den är korrekt för det ändamål du ska ha din opdf till.

 

Mer info om Distillern och alla inställningar finns att läsa om i Pdf:en om Distillern som är bifogat med programmet.

Har du mac bör den ligga: Acrobat\Help\EMU\DISTPARM.PDF

 

Hoppas det hjälper dig lite på vägen.,

 

=)

 

 

PS: Ett annat hett tips är att kika på TUs hemsida och tanka hem deras pdf om digital hantering. Där har de ett ganska stort avsnitt om PDFer.

Som är intressant oavsett om pdf:en är till för tryck eller för web.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...