Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ostabilt Win98


Martin Svensson

Rekommendera Poster

Martin Svensson

Gör just nu en liten test på nub dator en P2 333 64mb ram. Jag har låtit den stå på utan att starta om och tänkte se hur länge det går, men nu efter snart 24timmar börjar skiten sacka och den känns almännt slö. Antar att skiten krashar snart, finns det nåt sätt att göra den stabilare. Man har ju hört om linux maskiner som går i månader utan omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hhee:

~$ uptime

3:42pm up 332 days, 5:23, 2 users, load average: 1.74, 0.69, 0.31

 

enda sättet att få win stabilt är att installera om det med jämna mellanrum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
--=[ Mr. HAW ]=--

Jag hatar detta... win98 är lika med skit, nt är

för tråkigt och linux är inte kompatibelt m. mina

program. Jag hade problem med hängningar när jag

surfade m. IE 5.0 och körde winamp 2.21 samtidigt på win98 så jag formaterade rubbet. Nu har det gått 5 veckor och hängningarna är tillbaka. Är hårdvaran som bråkar?

(Jag tackar inte nej för en win2000-cd skickad till mig :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur lyckas ni med detta

min burk står på 24/7 utan att slöas ned alltför mycket

fast å andra sidan har jag en p3 450, 256 mb ram och en massa gigabyte :)

jag använder datorn till spel, program utveckling, ordbehandling, lyssna på mp3:or

visst datorn kan bli lite slö då man avlsutat spel eller dy. men det finns program för att "återallokera" hårdvaran till lite bättre skick

de ända gånger jag bootar om är när jag skall bränna cd-skivor och datorn har varit inaktiv i flera timmar (skrärmsläckare har gått i gång, hdisarna gått i dvala) eller då datorn krashar (oftast vid spel, dock inte så ofta)

 

jag har oxå en linux burk stående brevid och samma sak gäller även där

 

summa sumarium: windows kanske mår bättre med mycket hårdvara i... fundera på det :))

 

PS datorn har varit igång utan avbrott sedan 30 okt och har fortfarande 65% av systemresurserna tillgängligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...