Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Exchange 2000 & Outlook XP


Joniels

Rekommendera Poster

Har en Windows 2000-domän med AD och Exchange 2000. Har lagt till en dator i denna och installerat Office XP. När jag sedan försöker starta Outlook får jag ett felmeddelande som lyder:

 

"Det går inte att öppna din standardmapp för e-post. Du saknar behörighet för att logga in."

 

Jag är alltså inloggad i domänen och bör ha rättighet tycker jag. Jag kan nå mailen via OWA.

 

Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Har samma problem, men med Outlook 2000 på en XP-maskin. Problemet verkar vara dator-beroende, det fungerar nämligen fint att logga in från en annan dator, och även, som du säger, via OWA. Samma problem gäller för samtliga två användare av denna dator.

 

 

/ Rikard Zetterberg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att skapa om profilerna, det är ofta där det är problem.

 

Edit: Ville bara förtydliga, att jag avser Outlook-profilerna, under kontrollpanelen, mail

 

/Magnus Björk

MCSE, MCSA-Messaging

 

[inlägget ändrat 2005-02-07 12:27:00 av Nerdy]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat att ta bort epost-profilerna och skapat dem på nytt, tyvärr hjälpte inte detta...

 

 

/ Rikard Zetterberg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Sandqvist

Dom vanligaste orsakerna till att man inte kan logga in mha Outlook är att man har kört "restrict anonymous" vilket gör att man inte kan resolva användarnamnet när man klickar på "kontrollera namn", eller att man försöker logga på en annan mailbox än sin egen och man samtidigt är administratör. Standardinställningen i Exchange är att neka administratörer full åtkomst till andras mailboxar. Vill man ändå kunna göra det måste man explicit lyfta den spärren.

 

Om det nu fungerar med OWA så är det väl mer troligt att restrict anonymous är satt, alternativt att klienten i fråga inte kan slå upp det den skall kunna göra i domänen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...