Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

knepig rand i banner


Niklas Sörman

Rekommendera Poster

Niklas Sörman

Jag har lite problem med en banner som krånglar. Det ligger en svart rand precis i kanten till höger i bannern, titta själva på http://user.tninet.se/~bqo748v/lankbank/banner2.gif

Jag har testat att i Paint Shop Pro ver. 5 radera allt i högerkanten på varje bildruta där randen syns men utan resultat. Randen finns ju kvar i alla fall. Jag tycker bannern är rätt bra för övrigt men jag tycker det är lite synd att den inte är perfekt så om någon vill ta sig an mitt problem är jag tacksam.

 

/Soerman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du. Jag måste säga att jag inte ser den randen, hur nära jag än tittar. Sitter på 1024*768 med Netscape och IE5, men jag ser ingen rand. Inte fler än de streckkoder som flyger förbi.

 

: ceme :

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson

När jag sitter på NS så ser det bra ut, men på explorer5 så ser jag en liten svart rand.. sparade ner bilden och öppnade den i Imageready, ingen svart rand..

 

Måste vara IE som inte kan det här med att läsa bilder.

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niklas Sörman

konstigt, jag har kollat i både PSP5 och 6 samt tagit ut bilrutorna för ig och kollat på dem i Adobe Photoshop 5 men där syns inte randen. Jag får väl helt enkelt acceptera att randen är där.

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är alla delbilderna exakt lika stora?

Kan annars bli ett problem om det t.ex saknas en pixel i bredd mellan första och de andra bilderna.

Bara en tanke, du har säkert kollat det, men men...

 

: ceme :

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...