Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösenord i outlook


bjojoh

Rekommendera Poster

kan man låsa bara outlooken och låta resten av datorn vara öppen för andra användare

tex.

om jag vill att andra personer ska kunna använda min dator men inte kunna läsa min mail ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tar bort bocken i rutan Spara lösenordet så måste man uppge lösenordet för att komma in i din Outlook.

Verktyg-->Konton-->Egenskaper-->Servrar.

Glöm inte bort att avaktivera förhandsgranskning också.

 

Keep on runnin`

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-15 11:15:01 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack men i outlook 2002 så finns inte dom alternativen som du angav.

Eller är det skit bakom spakarna..

tacksam för hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min beskrivning var utifrån Outlook 2000. Kan det verkligen vara ändrat hur man ändrar kontots egenskaper i XP?

Det är när du är i Outlook du följer min beskrivning. När du klickat på Konton, så markera ditt konto och sedan Egenskaper. Titta sedan under flikarna om lösenordsrutan ligger i någon annan flik än Server.

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ingen annan kommer med lösningen så kan jag återkomma ikväll när jag kommit hem från jobbet till min Outlook 2002.

 

Det är alltså inte "skit bakom spakarna" utan den biten skiljers sig från Outlook 2000.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Purre Håkansson

Antar att du kör WinXP. Isåfall skulle jag ha ett eget konto på datorn där JAG loggar in. Samt ett Gästkonto där alla andra får logga in.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom gärna med fler förslag, tilläggas ska väll även att vi sitter på ett LAN och alltså inte ringer upp etc.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in på kontot för Exchange-server, fler inställningar, avancerat och ställer inloggningssäkerhet för nätverk till ingen så måste du ange ett lösenord när du startar Outlook 2002.

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...