Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Serverinställd 8500, hur ändra?


Streko

Rekommendera Poster

Hejsan!

Har en 8500/180 som är serverinställd, dvs så fort det finns inkopplad kraft till den så startar den. Dvs så fort nätsladden sätts i startar den upp. Problemet är att den inte går att stänga av. Den stänger av sig men eftersom det är ström i 220V-uttaget så startar den om.

 

Har provat radera PRAMet, installera om systemet (8.5), installera nytt system (9.0) men problemet är kvar. Den vägrar stänga av sig.

 

Har även öppnat burken och tittat på moderkortet för att se om jag hittar någon brytare att ställa om. Är det någon som vet vad man ska göra? Jag antar det är en switch man ska ställa om någonstans men alla tips mottages tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke Hansson

Det är inte så att du har ett USB_kort i datorn och en hub kopplat tilldet?

 

"För övrigt vet jag att MS är en sjukdom."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, inga extra kort eller grejer i den utan burken är "orginal". Förrutom att den beter sig som en server så är den som vilken annan 8500:a som vanligt vad jag har sett.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke Hansson

Ok anledningen att jag frågade var att en polare med en powerbook hade fått ett liknande problem dvs att datorn inte stängde av sig utan hela tiden startade om och det visade sig vara hans USB hub som skickade ut en signal som datorn uppfattade som uppstarts signal..

 

 

"För övrigt vet jag att MS är en sjukdom."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...