Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASUS hur kommer jag igång??


Erik_Krig

Rekommendera Poster

Hejsan jag vill be om hjälp om en ASUS helt ny.

När jag sätter på den så säger den bara "PRESS A KEY TO REBOOT" varför?? Hur kommer jag kunna installera nått operativsystem på den????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

har den CD/DVD läsare sätter du i en bootbar CD (Windows, Linux) och gör som det står så startar den troligen på CD'n eller en diskett om du kan ha den samtidigt.

 

att det står som det gör beror gissningsvis på att hårddisken är tom.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha...men då finns det bara en fråga till hur hittar jag en boot cd?? var finns den att köpa då?

Går det att ladda ner?

 

Och eftersom jag bara har en cd/dvd-läsare så kan jag inte använda disketter hur ska jag göra nu då??

 

hehe tacksam för svar IGEN! =)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men om jag nu ska ha windows 2000 Prof. boot cd kan du hitta den jag hittar massa filer men vet inte vilken jag ska ha??

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ska jag göra när jag fått filen ska jag bränna in den på en skiva??eller hur ska jag göra??*undrar*....ha det bra och är väldigt tacksam för svar.. berätta allt jag behöver veta! =)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste din fråga fel. Observerade inte heller att rubriken är bärbara. Så jag reserverar mig, men så här fungerar det med stationära:

Har du Windows 2000 skivan så kan du boota med den, förutsatt att CD-ROM är första boot-alternativet i BIOS.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-11 19:26:05 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej men nu provade jag att boota med Win 2000 prof. funka ej nåt annat alternativ??*undrar*...ha det bra

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Eftersom alla Win2000 CD är bootbara, så behöver vi veta vad du har för modell av Asus bärbara datorer - då dom har mer än en... :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej men jag har L1000B Series det finns ju fler i den serien men det är iaf i den serien...hmm så när jag sätter in Windows2000 cd så händer ingenting hur ska jag göra???*undrar*...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För säkerhets skull, har du ändrat i BIOS så att bootsekvensen har CD/DVD-läsaren först?

 

Står på sidan 78 i "Hardware User's Manual"

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...