Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
sense

_size

Rekommendera Poster

Du får nog förtydliga din fråga lite, för det bokstavliga svaret på frågan är att _size är en del av variabelnamnet attachment_size, på samma sätt som t.ex hment_size är det.

Att använda "_" i variabelnamn är ett sätt att betona att vissa variabler hör samman. Du kan t.ex använda variablerna $fornamn, $efternamn men även, för att betona samhörigheten, variablerna $namn_for, $namn_efter.

Men jag förmodar att det inte var detta du ville veta, så kom med lite kod och förtydliga/utveckla din fråga lite så kanske jag eller någon annan kan hjälpa dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ursäkta att jag var otydlig.

koden:

$file[$cc] = fopen($attachment[$cc], "r");

$contents[$cc] = fread($file[$cc], $attachment_size[$cc]);

$encoded_attachment[$cc] = chunk_split(base64_encode($contents[$cc]));

fclose($file[$cc]);

$attachment_size[$cc] används bara där, därför trodde jag att _size hade någon speciel betydelse. det är samma sak med $attachment_type[$cc] (är inte med i koden ovan).

Jag förstår ingenting...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gör en jämförelse med http://www.php.net/manual/en/function.fread.php. Skillnaden är att i ditt skript är variablerna arrayer.

Du har en array som heter $attachment. Denna innehåller filnamn.

Du har också en array, med samma antal element, som heter $attachment_size. Denna innehåller filernas storlek.

Du har dessutom en array som heter $attachment_type. Den inne håller sannolikt vilken filtyp filerna består av. Den bör också innehålla lika många element som de andra arrayerna.

Med denna kod ska du, med en slinga (räknare $cc), kunna hämta upp innehållet i ett antal filer (filnamnen i $attachment) och lägga filernas innehåll i arrayen $contents, för att sedan med base64-encoding flytta över filinnehållet till arrayen $encoded_attachment.

Varför $file och $contents ska behöva vara arrayer förstår jag inte, men det har kanske att göra med vidare hantering.

En väldigt grov gissning. Koden ska lägga in uppladdade filer i en databas ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...