Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

_size


sense

Rekommendera Poster

Du får nog förtydliga din fråga lite, för det bokstavliga svaret på frågan är att _size är en del av variabelnamnet attachment_size, på samma sätt som t.ex hment_size är det.

Att använda "_" i variabelnamn är ett sätt att betona att vissa variabler hör samman. Du kan t.ex använda variablerna $fornamn, $efternamn men även, för att betona samhörigheten, variablerna $namn_for, $namn_efter.

 

Men jag förmodar att det inte var detta du ville veta, så kom med lite kod och förtydliga/utveckla din fråga lite så kanske jag eller någon annan kan hjälpa dig.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ursäkta att jag var otydlig.

 

koden:

 

$file[$cc] = fopen($attachment[$cc], "r");

$contents[$cc] = fread($file[$cc], $attachment_size[$cc]);

$encoded_attachment[$cc] = chunk_split(base64_encode($contents[$cc]));

fclose($file[$cc]);

 

$attachment_size[$cc] används bara där, därför trodde jag att _size hade någon speciel betydelse. det är samma sak med $attachment_type[$cc] (är inte med i koden ovan).

 

Jag förstår ingenting...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en jämförelse med http://www.php.net/manual/en/function.fread.php. Skillnaden är att i ditt skript är variablerna arrayer.

 

Du har en array som heter $attachment. Denna innehåller filnamn.

Du har också en array, med samma antal element, som heter $attachment_size. Denna innehåller filernas storlek.

Du har dessutom en array som heter $attachment_type. Den inne håller sannolikt vilken filtyp filerna består av. Den bör också innehålla lika många element som de andra arrayerna.

 

Med denna kod ska du, med en slinga (räknare $cc), kunna hämta upp innehållet i ett antal filer (filnamnen i $attachment) och lägga filernas innehåll i arrayen $contents, för att sedan med base64-encoding flytta över filinnehållet till arrayen $encoded_attachment.

Varför $file och $contents ska behöva vara arrayer förstår jag inte, men det har kanske att göra med vidare hantering.

 

En väldigt grov gissning. Koden ska lägga in uppladdade filer i en databas ??

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...