Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lång tid att starta win xp pro


Henrik10

Rekommendera Poster

Jag undrar varför det tar ca 5 min att starta upp win xp pro och även win 2000.

När jag körde win 98 se gick det på ett kick.

När xp väl är igång funkar det perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ja. Loggar du in mot en domän Lr några andra "servrar"...olika "användar regler" läggs på...Det finns ju en drös med olika "tjänster" som startas när du kör XP/2K, men det ska inte ta såååå lång tid...kolla villka tjänster du behöver...

 

 

//Dreben

_____________________________________________

 

The orginal point and click interface was a Smith&Weston

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Dreben, tack för svar.

var gör jag dessa inställningar och val av tjänster?

 

//Henrik

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ProfBaltazar

Enklaste är att högerklicka på "Den här datorn" och välj "Hantera" från snabbmenyn. I fönstret som kommer upp så ser du "Tjänster och program" och under den hittar du "Tjänster". Här kan du stoppa och inaktivera tjänster som du inte behöver.

 

Vilka tjänster du kan inaktivera läser du om här: http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=799

 

ProfBaltazar

"To be or not to be ..."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har nu provat att inaktivera nästan alla tjänster utan resultat.

 

Samma goa väntan på uppstart av xp

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för program installerade? Kolla i autostart-mappen sen kan du ladda ner regcleaner och kolla vilka program som laddas via registret: http://www.jv16.org/

Så kanske du får tips.

På min dator tar XP 20 sekunder i en helt sprillans installation utan program installerade. Nu när jag har 23 program som startas via registret och autostart-mappen tar det 45 sekunder.

 

Du har inte nåt defragprogram som är inställt på att defragmentera i uppstarten? eller nåt annat program som ska göra nåt i själva uppstarten, t.ex. virusscanning?

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 512DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har detta problem utan några program installerade, jag har formaterat hårddisken och installerat xp, inget mer, ändå uppstår problemet.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...