Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Detaljerad lista" default ?


Threedesigner

Rekommendera Poster

Threedesigner

Jag undrar hur jag kan få ikonerna i "Öpnna fönster" att visas i "detaljerad lista" (default).

 

Är det dessutom möjligt att välja sorteringssätt?

 

/ Hans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad du menar med "Öppna fönster" men om du menar i Utforskaren o liknande vyer så gör du så här:

 

1. Ställ in den vy som du vill ha

2. Verktyg, Mappalternativ

3. Fliken Visning

4. Klicka på Som aktuell mapp

5. Ok/Verkställ

 

Tillägg:

Menar du dialogrutan för att öppna dokument? I så fall har jag inget bra svar att ge.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

[inlägget ändrat 2002-05-08 13:26:50 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Threedesigner

Jo, jag menar när man ska öppna ett dokument... arkiv/öppna.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Threedesigner

I samtliga program som jag använder.

 

Alla program (från 3D-program till anteckningar) är "lista" det förvalda alternativet när jag väljer Arkiv/öppna.

 

Jag skulle vilja att det förvalda visningsalternativet i "Akiv/öppna" skulle vara "detaljerad lista" !

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna utforskaren och klicka på Visa och välj Detaljerad lista. Gå sedan till Verktyg-->Mappalternativ-->Visning-->Använd i alla mappar. Klicka OK och sedan ska du få detaljerad lista i alla mappar du öppnar.

 

Keep on runnin`

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-16 15:44:01 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mappar, ja. Det var det jag skrev i mitt första inlägg. Detta hjälper dock inte för att få detaljerad lista i dialogrutorna för att öppna filer.

 

Kände dock utmaningen i att hitta en lösning. Kanske kan XFilesDialoge från http://www.xdesksoftware.com/ vara något?

Programmet låter dig göra en massa ändringar på dialogrutan för att öppna filer, bla välja "default-sortering". Jag har dock inte testat det själv...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

[inlägget ändrat 2002-05-16 15:52:33 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...