Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer NT med flugsmälla?


CyberPet

Rekommendera Poster

Alltså, jag kan ju bara inte låta bli så här i Datorkrigstider att slänga ur mig den här kommentaren som jag hörde via en vän som varit på programmerarutbildning i USA.

 

Där säger de att man får räkna med i bästa fall en (1) bug per hundra rader ny kod.

 

Nya windows NT 5 innehåller cirka 32 miljoner rader kod, det innebär ungefär 23 miljoner rader ny kod jämfört med den tidigare versionen.

 

Så räknar vi snällt, och bara på de nya raderna kod, skulle det finnas 230.000 potentiella fel.

 

I windows 95 hade de enligt uppgifter 55.000 registrerade fel, i windows 98 har de rättat ungefär 11.000 av dessa fel. Dessutom har det väl tillkommit ett antal nya fel, men de kan vi ju låta bli att låtsas om. Det är fortfarande över 40.000 fel kvar!!

 

Så man undrar ju om verkligen Y2K-buggen är det största problemet windows användare ska oroa sig för.

 

Jag personligen hoppas att Microsoft skickar med en stor flugsmälla till alla användare, så att de kan avhjälpa några av buggarna själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå, MacOS kryllar säkert av småflugor och annat kryp också... jag vet inte bara hur många rader kod MacOS har, så varför då ljuga om det? Och jag vet heller inte hur många av småkrypen som är rapporterade eller åtgärdade.

 

Men är det någon som vet vore det kul att få dessa fakta också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...