Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Backup av Exchange2000 med ARCserve Backup.


MrClean

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med att konfigurera ARCserve Exchange clienten på vår Exchange2000 Enterprise server. All information som tillverkaren av Av ARCserve givit ut är skrivet till Exchange5.5. Är det någon som har haft samma problem eller vet en bra sida som det finns dokumenterat på??

 

Tacksam för alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, jag kör också Arcserve 2000 och hade en gång i tiden försökt få klienten att fungera med EX5.5 - samt på senare tid även med EX2000. Låt mig säga så här, jag har gett upp alla försök att få bricklevelbackup att fungera.

 

Att det generellt tar det lång tid att backa upp är ett stort problem plus att tillförlitligheten inte är den bästa.

 

Jag har istället gjort en workaround och lagt användarna på flera databaser och tar backup på dessa via Backup. Sedan tar jag backup på filen som Backup skapar.

 

Ett av problemen är ju att om en användares brevlåda kraschar måste jag vid en restore lägga tillbaka hela databasen.

 

Sedan att Arcserve inte är ett omtyckt backupprogram bland administratörer i USA är i sammanhanget kanske inte kuriosa vid vidareutveckling av programmet.

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte vad jag hoppats på, men tack. Kämpar på ett par dagar till och ser hur det går. Finner jag en lösning så blir du den första som får lägga vantarna på den.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...