Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min hotmail är hackad


Finkel

Rekommendera Poster

Han har även skickat mail till människor i min adressbok samt kopierat och klistrat in mina mail jag fått på ett forum.

Hur pass alvarligt är det för honom och ha gjort detta ?

Nu är det så att jag har tagit reda på denna persons namn, adress och allting annat man kan få fram på div. sätt.

Hur ska jag nu gå vidare ? Jag vet ju ínte ens om JAG har letat upp detta på lagligt sätt.

 

Ska jag polisanmäla händelsen ?

Hur går det då om jag har fifflat fram hans uppgifter på ett olagligt sätt ? (vet ju inte hur olagligt det är utan jag har utgått från ip nr och sökningar på det sen vidare till forum och matchat ihop ip nummer tills jag fick tag på hans mailadress och när jag sökte på den mailadressen hittade jag namn, adress, telefonnummer mm mm)

Snälla hjälp mig med detta ?

Polisanmälning eller ringa till killen ?

Han är bara minderårig bör kanske tilläggas

 

mvh jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Tänk på att det är IP-adressens ÄGARE, inte ANVÄNDARE du får reda på från publika databaser som tex whois och ripe.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en misstänkt, så kan du om du vill, polisanmäla. Då är chansen stor att något händer... det är värre om du inte har någon aning om vem som brutit sig in i din dator - då brukar det vara meningslöst att anmäla...

 

Du kan juh maila honom å höra om han vill be om ursäkt eller nå't, å gå vidare på det? ;)

 

Aha, är det bara din hotmail som är 'hackad'? Det borde nästan vara lagligt ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-05-02 07:47:33 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjo, det kanske man kan tycka fast om det nu bara vore så att han hackat sig in så... men när han "spelar" mig och skickar en massa e-mail (har fått samtal nu på morgonen från folk som undrar vad jag håller på med) samt kopierar mina mail som innehåller div lösenord och lägger ut på internet

Det är en aning kränkande

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM denne person har gjort detta, då är det väl bara att anmäla , både till polis och till hotmails abuse. Men som sagt, som Mr Andersson också säger, du måste vara rätt säker på dom personuppgifter du har, så du inte anmäler "fel" person.Då kan du få "bakslag" i din anmälan.

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Purre Håkansson

Man kan ju lämna en anmälan utan att själv dra några slutsatser vem det är. Utan bara lämna in sina egna uppgifter som man forskat fram. Det borde ju vara ganska enkelt för polisen att ta reda på vem det är själva.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var det första han gjorde.

Då skrev han på ett forum:

-finkel, kolla din mail, du har nog glömt ditt lösenord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Finkel har "logga in automatiskt" inställt så kommer han kunna komma in även om man ändrar lösenordet m.h.a. en cookie.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Åkerström

Ser inget skäl till att det borde vara lagligt att hacka andras hotmail.

 

Mvh

Joakim

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då du skapade Hotmail-kontot fick du uppge en fråga och svaret på denna. Detta kan väl inte den som tagit över ditt konto känna till. Så anmäl till Hotmail-administrationen att du glömt ditt lösenord. Via denna procedur ska du kunna ändra lösenord och få tillbaka dit Hotmail-konto.

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig och kommer aldrig att använda MS Hotmail.

Mer utsatt webtjänst tår man leta efter.

 

Jag kör antingen SSH med pine eller en webmail med SSL mot min server för att läsa mail "borta". Grymt säkert!

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-04 22:24:08 av Jazze]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...