Just nu i M3-nätverket
Jump to content

mobile.msn.com

Eminos

Recommended Posts

Man måste ange nån mobil mail med formatet 0739167795@comviq.se ...det finns ett antal amerikanska operatörer o välja, men inte comviq (förståss)...nu undrar jag vilken adress jag har som kör comviq...???

Tacksam för hjälp...

/Eminos

För att det ska fungera måste du ha tjänsten att ta emot mail. Det kostar 25:-/mån. Jag har det på min mobil och får då "alerts" från hotmail då jag fått ett nytt mail.

Mail-adressen till telefonen blir då precis som du skriver: 0739167795@comviq.se

Keep on runnin`

[inlägget ändrat 2002-05-01 14:24:50 av Maratonmannen]

Jahaa...ok...är det comviq som jag betalar???...hur registrerar jag detta???

/Eminos

Det är bara att ringa eller beställa via Internet den tjänsten från Comviq. Det är alltså Comviq som ska ha 25:-/mån. Och då får du alltså en mailadress till telefonen som du redan skrivit. Fast jag är tveksam om det gäller för kontantkort, om du har det. Men det får du besked om av kundtjänst.

Keep on runnin`

Eminos,

Du har säkert satt dig in i hur "alerts" till mobil fungerar. Då jag får en alert från Hotmail om nytt mail, så kan jag se i mobilen vem som skickat och ärendet. Tyvärr så går det inte att läsa själva mailet. Vilket kan kännas frustrerande. Men jag slipper iaf titta i Hotmailen om det kommit något nytt mail.

Microsoft är på gång att sluta avtal med mobiloperatörer i några länder ute i Europa, så att man ska kunna läsa och skicka Hotmail-mail via mobilen. Det går ju idag med POP 3-mail. Sverige tillhör inte länderna i första omgången.

Synd att du inte hade ett Telia-abonnemang, för då ingår nämligen en mailadress för mobilen utan extra kostnad. Å andra sidan tar Telia betalt för att ha nummerpresentation.

Keep on runnin`

Hur funkar de andra "alertsen"???...jag är mest intresserad av Messenger alert...

Jag kan passa på o efterlysa om det finns (hälst gratis) tjänster på nätet som liknar MSN alerts...tänker då främst på aktiekurser och liknande...

/Eminos

Synd att du inte hade ett Telia-abonnemang, för då ingår nämligen en mailadress för mobilen utan extra kostnad.

Det stämmer, och det funkar förträffligt bra.

Gå in på http://www.mobilmejl.com och ange från vilka mailadresser man skall kunna skicka till din mobiltelefon.

Sen mailar du bara till 0701234567@mobilmejl.com och vips så kommer det som SMS i nallen.

Och det går att replya direkt och det blir ett mail tillbaka igen.

/Anp

Sen mailar du bara till 0701234567@mobilmejl.com och vips så kommer det som SMS i nallen.

Mmm, synd att jag inte har telia... ... ...men vänta nu...hehe, jag har juh ett gammalt telia kontantkort...man kanske kan utnyttja det...ska prova direkt...;) ...tack för tipset...

Btw...finns det nån liknande gratis tjänst som fungerar även med comviq...???

/Eminos

"finns det nån liknande gratis tjänst som fungerar även med comviq...???"

Tyvärr, inte som jag känner till. Däremot kan du skicka ett mail från telefonen. Det är gratis.

Gör som du gör när du ska skicka SMS. Skriv först mail-adressen, sedan ett mellanslag och sedan innehållet. Då du ska ange nummer skicka till så skriver du 100.

Keep on runnin`

André Johansson

Måste bara gnälla lite, mobilmejl.com, vilken prao kom på det domännamnet?

Dessutom blir mailen från telefonen ganska fula, speciellt eftersom mailadressen du skickat till inte strippas från själva mailet och att Från-fältet gör att mailet verkar ganska oseriöst i sig. De har imo förstört en tjänst som faktiskt hade kunnat vara användbar.

Tur att jag iaf har en mobil med IMAP-stöd som gör att jag kan maila till/från mobilen i alla fall.

Fast jag är tveksam om det gäller för kontantkort, om du har det. Men det får du besked om av kundtjänst.

Aaa, fick svar nyss...tyvärr så går det inte med kontantkort nää, precis som du sa...;(

/Eminos

Halebop har en tjänst (gratis) där man kan få ett sms varje dag vid en viss tid om man har några nya mail i sin hotmail

OM man har några nya mail..???...hehe, jag får alltid ca 10 mail om dagen varav 95 % är skräp...:(

Skulle behöva läsa mailet oxå...går det...???...

/Eminos

"Vi erbjuder våra kontantkortskunder möjlighet att kostnadsfritt nå våra mobila tjänster, tex e-post och chat, via wap över GPRS. Vi gör detta för att ge ännu fler av våra kunder möjlighet att använda vårt tjänsteutbud via GPRS, säger Karl-Johan Nybell på Tele2"

Efter detta kanske det också fungerar med mail till kontantkort. Kostar inget att ringa kundtjänst.

Artikeln i sin helhet från Mobil igår:

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=5058&sid=1

Tillägg: GPRS är gratis t.o.m. 31 okt.

[inlägget ändrat 2002-05-03 20:42:26 av Maratonmannen]

• 1 month later...

Kolla in www.ipipi.com, där kan du få ett mailkonto som skickar själva mailet som ett sms. Gratis med reklam, dyrt utan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...