Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra och dåligt samt förslag.


Monshi

Rekommendera Poster

Bra

Enkelt och snyggt upplägg. Lätt att följa trådar.

 

 

Mindre bra

Sökmöjligheterna. Paradox - innan man sett svaret på sin fråga så vet man inte vad man ska söka på. Man vet för lite.

 

Svårt att hinna med i E-forums takt. under dagtid rinner många inlägg förbi.

 

Förslag

Utifrån "Mina Favoriter" skapa samma upplägg som när man visar alla forum. Se en sammanställning av alla inlägg i ens valda forum. därmed kunna sortera bort de forum som ej är intressanta. Vem orkar klicka runt bland alla olika forum för att hitta läsvärda inlägg.

 

Bevaka trådar. Presentera de trådar som man markerat som intressanta på samma sätt som när man idag läser alla trådar/inlägg. Mao se om nya inlägg finns, när senaste inlägg lades in osv.

 

tidgare uppmärksammat. Se alla inlägg från och med ett valt klockslag. För att komma runt det att markeringen "nya inlägg" försvinner om man råkat passera E-forum (ex.v på jobbet) men ej hunnit läsa allt av intresse.

 

Möjlighet att radera egna inlägg inom viss tidsrymd och att ingen svarat. Det händer att man postar fel.

 

Vid "visa alla trådar". Visa en större del av inlägget mha av "pop-up" ruta (sån där gul) när musen placeras över rubriken.

 

Automatisk rättstavning...

 

Önskas ej

Massa grafik. Tar massa utrymme. Om man nu ska kunna ha med grafik - lägg det som en länk i inlägget. När man klickar öppnas ett nytt fönster där grafiken ligger.

 

Vad tycker andra om dessa förslag/åsikter. hjälp dem som kämpar med utvecklingen.

 

/T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Fantastiskt bra inlägg! Mycket uppskattat. Mer sånt här! Det hjälper otroligt mycket!

 

Tack,

/s

 

________________________________________

Simon Johansson

Redaktör Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bockar och tackar.

 

Ett litet förslag till. Ganska ointressant, men ibland av intresse.

 

Hur måmga har läst ett inlägg eller en tråd.

 

Tar troligen upp utrymme som kan användas till annat mer matnyttigt. Men som i detta fall, denna tråd. Skrev inlägget ihopp om att fler skulle reagera och bygga vidare på det. Började undra om rubriken var helt galen eller om det var inlägget.

Ingen som läste eller?

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag ser inte nyttan med rättstavningsfunktion på Eforum.

Den som behöver hjälp med att stava rätt kan skriva sina inlägg i Word istället.

 

/Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte nyttan med rättstavningsfunktion på Eforum.

Den som behöver hjälp med att stava rätt kan skriva sina inlägg i Word istället.

 

Håller mé till 100%...;)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Får faktiskt hålla med Anp om att en rättstavningsfunktion inte är nödvändig på Eforum.

 

Kanske det kan vara bra med info om hur många som läst ett inlägg, men jag tror det skulle bli för "rörigt".

 

Upplägget är mycket bra. Dock är sökfunktionen bristfällig.

Den skulle vara ungefär som på Google - man skall kunna söka på flera ord samtidigt osv.

 

Statistik är alltid roligt. T.ex. hade det varit spännande att veta vilken plats man ligger i poängligan.

 

/ Kristoffer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättstavning - nej tack. Jag var bara frusterad över min egna britsfälliga genomläsning av inlägg.

 

En liten koncentration av vad jag tidigare skrivit om upplägget.

 

Samla alla presentationer av trådar/inlägg under samma design. Den som finns idag för att visa senaste trådar/inlägg är utmärkt.

 

Trådvisning ska ske utifrån mina egna inlägg, vad jag bevakar, mina favoriter. Detta för att man enkelt ska kunna hålla en enkel kontroll över äldre trådar där någon kanske gör ett inlägg. Svårt att se idag.

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har flera gånger varit nära att kasta ut datorn genom fönstret på grund av att jag gjort fel när jag sökt i forumen.

 

1. Låt oss säga att man söker efter "videoredigering".

 

2. Man får upp en lista på träffarna.

 

3. Man klickar på en av träffarna som finns i lista.

 

4. Hur gör man sedan för att komma tillbaka till "listan" igen ? Klickar man på webläsarens bakåtknapp så står det att sidan inte längre gäller. Och man får logga in igen och göra en ny sökning.

 

På punkt 3 brukar jag istället högerklicka och välja "öppna i nytt fönster". Glömmer man detta så e det inte roligt....

 

Är det jag som inte har fattat hur man kommer tillbaka ? Eller går det inte ?

 

Gör något åt detta i så fall !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niklas skrev:

4. Hur gör man sedan för att komma tillbaka till "listan" igen ? Klickar man på webläsarens bakåtknapp så står det att sidan inte längre gäller. Och man får logga in igen och göra en ny sökning.

Ta och prova detta igen så får du se att det funkar.

Jag gjorde det nyss och felet var fixat.

 

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag har gjort en ändring nu. Detta Borde se till att inlägget inte försvinner när du trycker på back.

Så skrev Erik Junesjo 14:e maj.

Men det gick att komma runt "bakåt-problemet" innan dess också. Bakåtknappen-->Uppdatera/F5-->Enter

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå söka, en funktion som borde vara möjlig att förbättra.

 

En möjlighet att kunna välja en kanal att söka i istället får ett eller alla forum.

 

Kunna välja ett antal forum där sökningen sker.

 

Spara vanliga sökningar och kanske rensa ut de sämsta träffarna.

 

Finns säkert mer - fyll på!

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...