Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dubbelsidig utskrift


mange71

Rekommendera Poster

hm, kanske fel forum, iaf - fått i uppdrag att göra en liten broschyr i A5-format på 16 sidor. Tanken är inte att den ska tryckas utan kunna skrivas ut på företaget (på HPs röjigaste färglaser) och häftas av dem. Dom vill ha dubbelsidig utskrift vilket ju innebär att att exvis första bladet egentligen är sida 16 och 1 på ena sidan och 15 och 2 osv.

Hade tänkt använda Indesign, men undrar hur jag får sidorna i rätt ordning, text som kräver mer än en sida kommer ju att hamna fel?

Någon som fattar vad jag gaggar om? :-)

 

<nytt>

Jaja - att prata innan man fått kaffe är som att.. :-)

</nytt>

 

/Mange

____________________________

Mmm... 64 slices of American cheese

 

[inlägget ändrat 2002-04-29 10:27:27 av mange71]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte jobbat med indesign, men de flesta program brukar ju ha funktioner för att skriva ut vissa sidor.

Men du hade tänkt att skriva på dubeelsdidigt A4 och "vika" till A5, ellr hur? Annrs så får du väl montera sidorna rätt själv. Det borde gå, i alla fall kan man ju göra det i t.ex. PageMaker...

Det kräver då lite tankearbete, så att man planerar sidorna rätt. Och det blir lite kantigt, inga dynamiska sidbrytningars och så.... men det kanske går.

 

 

[Esc]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

Jag har gjort en dubbelsidig A5 med 8 sidor i Pagemaker. Det gäller att tänka rätt. Gör en dummy med papper och penna

så blir det lättare att hålla ordning på sidnumren.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...