Just nu i M3-nätverket
Jump to content

IIS 5.0 - Ta bort krav på 128-bitarskryptering

pli1

Recommended Posts

Hej

Har just installerat Win 2000 server för att sätta upp en den som en www-server.

Var inne och tittade i admin-gränssnittet via min webbläsare och fick för mig att kryssa i att den skulle kräva 128-bitars kryptering.

Problemet är att nu kommer jag inte in längre trots att min webbläsare har 128-bitarskryptering. Kan därför inte avmarkera detta alternativ via admin-gränssnitter för IIS.

När jag går in i Internet Information Service och väljer egenskaper för IIS så kan jag inte hitta någon motsvarande ruta där heller att avmarkera.

Kan jag återställa detta utan att behöva göra om hela installationen?

Jag förstår dig inte riktigt. Om du har skapat ett cerfikat för siten kan du gå in på edit och bocka av 128 bitars-kryptering. Detta gör du under fliken directory security. Vill du ta bort certifikatet helt och hållet går du in på server-certifikat och tar bort certifikatet.

Micke

Titta under Administrationsvertyg. Där finns ett verktyg som heter "Internet Services Manager" eller något sådant. Använd det när du administrerar din IIS och avinstallera HTML gränssnittet. Det är det största hot du har mot din IIS.

Följ sedan instruktionerna i det andra mailet i denna tråd. "Properties" på din website och sedan "Directory Security".

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...