Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bakåtknapp


Papali

Rekommendera Poster

Jag hittar ingen bakåtknapp nånstans.

Jag blir vansinnig.

Om jag använder browserns bakåtknapp så får jag upp "Warning the page has expired". Det vill jag inte ha!

 

Tjingaling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Den som gjort sidan har lagt in att den bara ska gälla en vissa tid. Oftast kommer detta på HTTPS-sidor. Det är irriternade, ja, men det är en säkerhetsgrej.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

 

Själv skulle jag vilja "customizera" min webbläsare så att diverse siter inte kan styra vad jag kan göra. Dvs. siterna skall inte kunna stänga av funktioner etc. på min browser. Jag vill vara diktator över min dator, typ.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Mycket möjligt, men en del saker är som tur är upp till den som gjort sidan och inte den som tittar på den.

 

SOm jag skrev innan så är det en säkerhetsgrej, både för att ingen annan ska kunna trycka "bakåt" på din dator och se tex kontoinfo, lösenord och andra saker, men även för att garantera att den information som man får fram på sidan är aktuell och inte någon cachad sida.

 

Men jag håller med om att det kan vara störande ibland...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olle Nyrén

En lösning (?) är att högerklicka (om man inte kör Mac) och välja "Open in new window" på alla länkar. När man läst klart sidan man klickade på stänger man den och den gamla finns kvar. Denna metod använder jag vid t.ex. sökning, det är det ända stället jag upplevt "Page expired" på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du får upp den sidan är det väl bara att trycka F5 (refresh) och trycka på knappen 'Försök igen' som kommer upp...

 

 

// Ulf

___________________________________________________

Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om jag gör en sökning i EForum så finns det inget sätt att gå tillbaka. Jag vill att de som tillhandahåller EForum kan lägga in en sån knapp så stör inte säkerheten.

 

 

Tjingaling

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Om jag gör en sökning i EForum så finns det inget sätt att gå tillbaka"

Tryck på bakåt-knappen. Sedan F5 eller Uppdatera. Och sedan Försök igen på fönstret som kommer upp. Då är du tillbaka bland dina sökresultat.

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Det finns däremot en sak jag kan bli mycket irriterad på.

Detta händer då jag använder en modemuppkoppling, eller då jag använder mitt ADSL och har massor program på i bakgrunden.

 

Då man trycker på Besvara-knappen, eller skapar ett nytt inlägg kommer det ju upp ett popupfönster där man skriver in inlägget.

När man skrivit inlägget och trycker på Skapa inlägget stängs rutan. Men innan det stängs byts fönstret ut mot en tabell (mot vit bakgrund) där det bl.a. står:

-------------------

Mitt användarnamn

Mitt lösenord

Mitt inlägg

osv.

-------------------

 

Ibland varar denna "scen" vara ett par sekunder och om någon annan sitter intill kan han se mitt lösenord!

 

 

Är det bara jag som upplever detta?

 

/ Kristoffer

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-05-11 09:41:58 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men innan det stängs byts fönstret ut mot en tabell (mot vit bakgrund)där det bl.a. står:...Är det bara jag som upplever detta"

Mystiskt.

Jag har aldrig upplevt detta.

 

Keep on runnin`

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag har sett den "tabellen" flasha förbi ibland men mycket snabbt.

 

Det händer inte om man redan loggat in.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Ojdå. Det glömde jag säga. Den kommer alltså bara då man fyller i lösenordet i fönstret (då man inte loggat in).

 

Men, varför? Kan de inte bara lägga de i sessionsvariabler?

 

/ Kristoffer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...