Just nu i M3-nätverket
Jump to content

TNT2 inte Direct3D-kompatibelt med Win2k?

Fmrk

Recommended Posts

Hej!

Jag har för närvarande ett Leadtek Winfast S325 RIVA TNT2 Model 64-kort. Det fungerar alldeles utmärkt att köra med om man inte spelar spel som använder sig av Direct3D. Det enda som händer är att programmer säger till att det inte finns någon Direct3D-renderer. Jag har provat nVidias Detonator, har laddat de senaste drivrutinerna från www.leadtek.com.tw och installerat om och bytt drivrutiner rätt många gånger nu, men inte vill det för det.. =/ Vet inte om det kan ha att göra med att grafikkortets BIOS är från 1999, men de har inget nytt BIOS på sin site, och jag har inte hittat något någonannanstans heller. Usch! =( Vad gör man?

Låter som ett skumt problem. Har du prövat med detonator 3 eller 2 också? Detonator 4-serien är mest till för GF4 och kan ge problem med äldre kort.

Som referens kan jag nämna att jag körde med ett TNT2 under Win2k för länge sedan, helt utan några sådana problem - så går gör det.

God morgon Maratonmannen, idag får du äran av att vara snabbast ;)

--

.Weyland

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

"God morgon Maratonmannen, idag får du äran av att vara snabbast"

God dagens!

Vi tycks ha lite olika dygnsrytm här på forumet...

Klockan 7 gick jag upp i morse och tog min första löprunda 1 timme senare. När ska du ut på din första, Weyland? :)

Keep on runnin`

Alla har väl observerat min skunkgrupp 'konstig dygnsrytm'? :)

..hursomhelst, idag är väl lite väl extremt även för att vara mig, får skylla det på att jag mår jävligt dåligt just nu, någon koreansk förkylning som följde med xboxen eller nå't. Ska på musikal senare, får väl springa dit om inte annat.. ;p

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...