Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Telia ADSL 2mbit/s ?

Y.D

Recommended Posts

Hej,

Nu när man ringer supporten så säger de att Telia garanterat kommer att höja bandbredden 2002.. undrar ifall nån vet något mer om detta, tex när ? innan sommarn ?.. å vilken uppkoppling de kommer höja till ?

Skulle va kul att veta :)

Mvh

Y.D

Ja inte lär det vara högre än Bostream i alla fall. :)

Säkert 1 Mbit/s och kunderna lär ju få betala mera precis som Com hem:arna.

/JANspeed

[inlägget ändrat 2002-04-25 14:06:26 av JANspeed]

Man kan ju hoppas att det ingår i det priset som de höjt till (375:-), och sedan skapar en billigare tjänst med endast 0,5 MBit/s

Men så bra kan det ju inte vara, eller?

[Esc]

[inlägget ändrat 2002-04-25 14:19:41 av [Esc]]

skanova länkarna funkar inte?

dynamisk e väl mer för folk som typ bara använder internet för lite surf & email.. imo suger det :P

hoppas uppgradering blir MINST 2mbit/s, till samma pris.. annars blir det bonet direkt.

"skanova länkarna funkar inte?"

Det märkte jag nu också. Testa följande och navigera runt lite, kanske du hittar nåt:

http://www.skanova.se/

Att dom skulle höja uppkopplingshastigheten till 2Mbit/s utan att höja priset, kan jag inte ens drömma om. Telia har ju redan höjt priset från 250->325->375:-/mån utan att ge några prestanda förbättringar, under det senaste året.

Voodoo chile (slight return)

man får ju hoppas.. på supporten sa att troligen att det inte kommer bli några prishöjningar efter 375, men de vet väl inte mer än alla andra på felias support

I artikeln i Computer Sweden den 18 april skall man tydligen bo i Danmark för att få en bättre service av det svenska bolaget Telia!

Nu har jag sagt upp mitt Telia/ADSL och inom kort kommer jag åxå att säga upp mobilen och ändra mitt förval (fast telefoni ) till en annan och bättre / billigare operatör.

Istället för en kundanpassad prispolicy förlorar Telia en hel kund. Känn på den Telia!

Varför höja priset på en produkt som inte är värd namnet utan att samtidigt förbättra kvaliteten?

Sedan i juni förra året har Telia höjt priset med 50% utan några märkbara förbättringar i prestanda eller kundservice.

Telias prishöjningshysteri är inte vettig. Nivert säger tydligt att man vill tjäna pengar, visst det är inget fel i det. Men kunderna skall inte betala för klantiga beslut och dålig marknadsföring. Bort med monopolet!!

Jag har beställt Bostream / Bonet som har:

- ett bra pris 249/mån

- 2,5 / 0,75 Mbps In / Ut

- en fast IP-adress

- man kan ha egen webserver (ej kommersiell) ansluten.

Anslutning är dyr (1.995 kr) och modemet bara till låns som Telia i början, fast då ingår support på modemet vilket Telia inte längre erbjuder då modemet plötsligt blev "ditt". Smart, höj priset och strunta i ansvaret. Heja Nivert!

Det enda problemet är att i glappet mellan Telia och Bostream / Bonet kan man stå utan ADSL ett tag. Det kan det väl vara värt då Telia numera ligger längst ner på min lista över s.k. "service"-företag.

Dags att plocka fram det gamla modemet igen.

[inlägget ändrat 2002-04-29 17:35:29 av OnLine]

• 3 weeks later...
"Prioritet ett.

Först i tur står sannolikt ett adsl-abonnemang med högre datahastighet än dagens 500 kbit/s.

– Det är prioritet ett. I dag planerar vi inte att frångå flatrate-prissättningen med fasta månadsavgifter för privatkunder."

Uttalar sig Telias Internetchef Indra Åsander i en artikel i dagens Computer Sweden.

http://computersweden.idg.se/text/020515-CS28

Låter väldigt hoppfullt.

Keep on runnin`

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...