Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforum haltar


LarsW

Rekommendera Poster

Det är ganska vanligt för mig att ingenting händer när man trycker på en länk till en tråd eller ett inlägg. Webbläsaren får vänta i minuter på svar. Jag har lärt mig att då trycka på stoppknappen i min IE6 och försöka igen. Då kommer sidan omgående. Detta gäller både hemma och på jobbet.

 

I kväll hände detta vid inloggningen (jag föredrar att själv avgöra om den ska vara automatisk, IDG. Ändra nya defaulten, tack!). Jag tryckte en andra gång på loginknappen, dumburken på Sturegatan ansåg att jag loggade in 2 ggr på någon minut och jag var utan alla flaggor för nya meddelanden.

 

Det vore skönt att slippa denna hälta i Eforum och bli konsekvent bemött av apparaterna.

 

DHTML är f.ö bortkryssat, så det kan det inte vara.

 

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har problem med att Eforum hänger browesern någon minut ibland när jag sitter med modem på jobbet .. men jag skyller på gammal dator, tyvärr går väl inte detta nu :)

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Har ni testat att ta bort DHTML-navigeringen? Logga in och välj inställingar på Eforums hemsida. Säg nej tack till DHTML-navigering så skall jag lova att det kommer gå snabbare...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Björklund

Det skrev LarsW ju längst ner att han hade gjort..

 

 

Upplever samma fenomen också..

 

// Per

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som framgick av mitt första inlägg så har jag gjort just detta...

 

Annars var det likadant i kväll igen. Men nu tryckte jag på stoppknappen efter två minuter, gjorde "uppdatera", fick inloggningssidan igen och kunde logga in geschwint.

 

Sedan får vi se om IDG har något så när coherenta svarstider i kväll. Hoppas kan man ju alltid.

 

För övrigt anser jag alltså att automatinloggning inte ska vara default på IDG.

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...