Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD till tidningen


Shai'tan

Rekommendera Poster

Hej!

Mikrodatorn är en mycket bra tidning, jag skulle vilja påstå att det är Sveriges bästa.

Finns egentligen bara en nackdel och det är att ni inte skickar med en CD.

Har ni någon speciell anledningn till det eller varför?

Mvh Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att programmen som följer med inte alltid är de bästa. Men det du säger Andreas, om att om du vill ha nåt så laddar du ner det. Det bygger ju antingen på att man har en snabb uppkoppling eller inte har nåt emot stora telefonräkningar. Det kan vara ganska jobbigt att sitta och ladda ner tex Netscape eller liknande på 15 MB.

Och ibland så följer det ju faktiskt med vissa fullversioner av riktigt nyttiga program bara att det inte är de senaste versionerna.

 

CD-n är verkligen anledningen till att jag köper en datatidning, men det är en liten bonus.

Mvh Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att en cd DRAR NER betyget på tidningen. Den verkar vara mer hobby inriktad då.

Mikrodatorn är redan idag ganska dyr (fast inte dyrare än andra tidningar) och om den skulle bli dyrare skulle den bara tappa läsare tror jag.

Det finns ingen data tidning i sverige som är så inriktad på att testa produkter som MD ,så låt det förbli så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidningen kan väl testa lika mycket produkter även om de skickar med en cd eller hur?

(De kan ju skicka med benchmark program så kan man testa sin egen =)

 

Mikrodatorn är lite dyrare (eftersom det inte följer med cd), men man får tillräckligt med valuta för pengarna ändå.

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att de programmen som i så fall skulle följa med, skulle sponsras av dss tillverkare, så att det skulle bli billigare.

cd tillverknings kostnaden och jobbet för att plocka ihop proggen kostar också.

 

Säger inget om en test cd, fast dom proggen kostar ju. (om man vill använda dom.)

Jag tycker också att MD e värt varje krona, för det finns ingen tidning i sverige som ens e i närheten av den. (tycker iallafall jag, och det e ingen fjäsk:) )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte senaste numret av MD men fick inte med nån cd.

Är man tvungen att prenumerera för att få cd?

(har inte börjat än nämligen)

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det nummret kommit ut i affärer än. NR12

 

Ja, så nu har kollat på baksidan på cd:n som man fick, och visst, kanske nåt program som man inte har, men skulle tycka bara skoj att ha.

 

Tycks förövrigt vara DELL som stått för kulerna:)

 

Nej, tycker inte det behöver finnas en CD till mikrodatorn, sen tar det upp sidor i tidningen, som kanske inte hade funnits annars, mycket möjligt, men dom sidorna kunde fyllas med roligare saker iaf.

 

Men om mikrodatorn ändå vill skicka med en CD, så låt det inte bli mer än ett par om året kanske med dom bästa artiklarna under året (med sökfuntion), absolut inte en CD per nummer, då blir jag RIKTIGT besviken.

 

Tror dock att det inte kommer blir så många skivor från MD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag måste nog erkänna att jag ändrat mig lite angående det där med CD. Jag håller nog med Henrik om att den inte ska komma varje nummer utan kanske var tredje. Det där med drivrutiner var en bra idé. PC-Extra har en ganska bra cd, varje gånga har man med minst en fullständig version av nåt program.

Men jag tycker nog att Mikrodatorn inte ska ha med CD trots allt, i alla fall inte varje nummer. Det är inte värt de extra pengarna det kostar. Gör som Henrik sa, skicka med en cd några gånger om året bara, med drivrutiner, senaste versioner av Netscape och liknande och nåt fullständigt program då och då.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

De små shareware och freeware programmen är ofta för gamla när jag får cd:n. Hämtar hem senaste versionen av dessa från internet.

 

Äldre licensierade program vore inte fel. Inte heller riktigt stora applikationer, spel och operativsystem.

 

En CD vart tredje nummer vore optimalt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...