Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PROBLEM!


clonoa

Rekommendera Poster

Jag laddade ner "easy cd creator platinum 5.0" eftersom det var problem med verson 4.0 som jag hade på datorn. Till det nya programmet laddade jag ner ett XP patch för att det skulle fungera i mitt Windows XP. Jag tänkte köra pachen när jag installerat själva programmet. Intsallationen fungerar väl och i slutet säger den åt mig att starta om datorn för att installationen ska slutföras. Jag gör så och när datorn ska startas upp på nytt så kommer det upp en blå ruta som (kortfattat) säger att Windows av säkerthetsskäl inte kommer att startas pga detta program. De säger att jag kan starta datorn i "Safety Mode" för att korrigera detta, vilket jag också gör. Men då kommer det bara massa text (som i dos) och därefter kommer det tillbaka till den blå rutan. Windows vill inte starta upp! Då kan jag ju inte heller komma in och ta bort det där programmet. Vänligen hjälp mig om ni kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du får ordning på ditt system igen, så finns ett uppdateringspaket för Windows XP-kompabilitet att hämta på Windows Update. Uppdatering för EasyCD Creator 4.0 ingår.

Då det gäller version 5.0, så är det uppgradering till 5.1 som gäller. Den finns att hämta här:

 

http://www.roxio.com/en/support/roxio_support/ecdc/ecdc_software_updatesv5.html

 

Orsaken till din blue screen kan vara att du inte valde, att ej installera komponenten Take Two, som ingår i EasyCD. Take Two ska man inte installera i ett XP-system.

Då du startar i Safe Mode, eller felsäkert läge så ska du normalt ha möjlighet avinstallera det du vill.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...