Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

.dll


Michael Nylund

Rekommendera Poster

Michael Nylund

Jag befarar att jag eller nån annan har tagit bort en eller flera dll filer, för mycket! på min dator. För när jag skall öppna ett txt dokument i mina dokument står det såhär.

Det går inte att hitta filen C:\\.....txt (eller en av dess komponenter)kontrolera att sökväg är rätt och att alla DLL-filer finns tillgängliga.?

Vad skall jag göra? Hur vet jag att alla Dll filer finns ? Det finns ju hundra tals

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inget meddelande om vilken dll det är som saknas. Om du får upp nåt sånt och ser vilken det är så kan du söka efter den här

 

http://solo.abac.com/dllarchive/

 

Där finns även möjlighet till ett Forum som det här, där man kan fråga andra efter dll-filer som saknas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niklas Sörman

det behöver överhuvudtaget inte vara en dll-fil som saknas, testa att öppna txt-filen inifrån Anteckningar. om det funkar, gör såhär:

I Utfroskaren eller Den här datorn; klicka på Alternativ i Visa-menyn, gå till fliken filtyper

Leta upp textfil och klicka på redigera

dubbelklicka på open

där ska det stå c:\windows\notepad.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michael Nylund

Det har ordnat sig... Jag återställde systemet med nån sorts (Csafe) tror jag det hette, den hade gjort en "image" av systemet precis innan det hände. Men jag vet fortfarande inte vad det var? Spelar ingen roll nu iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...