Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Restore test ??


bjojoh

Rekommendera Poster

Jag ska gören en verifiering av våran backup på exchange 2000, och jag kan läst tillbaka datat till rätt kataloger och allt är frid och frjöjd men sen när jag ska starta tjänsterna så vill den inte starta sys attendent.. vad har jag missat ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, att återställa en EX200-server är ingeting jag direkt önskar mig i julklapp. Och jag betvivlar att det går att ta en backup på hela Exchange2000-installationen och lägga tillbaka på en tom hårddisk (eller om du har en tidigare installation som du bara raderat).

 

Men jag kan ge dig några tips på hur en backup av en Exchangeserver kan (bör :-)) se ut.

Planera databaserna. Har du många användare kan det löna sig att dela upp användarna på flera olika databaser. Ökar prestanda samt att restoren blir enklare att genomföra.

 

A) Använd Windows egna Backup för att ta en backup på Exchangedatabaserna.

B) Lägg backupen på ett share som din bandstation kan ta backup ifrån.

 

 

En restore kan se ut så här vid en eventuell katastrof:

A)Sätt upp en Exchangeserver med samma konfiguration som originalets, Namnkonvention/standard osv.

B) Lägg tillbaka filen du gjort med Backup för att återskapa databaserna.

 

Micke

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja jag var lite otydlig.

men det är bara databasen som jag vill ha restore på. till en maskin som är identisk med den som står i våran skarpa miljö. vi använder oss av tivoli om det är till någon hjälp.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga då, erhåller ni något felmeddelande i eventviewer vid start av SA? Och i såfall vad?

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...