Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Montera Silent Viking...

Tobbe14

Recommended Posts

Håller på att hjälpa en kompis att montera en processorfläkt (Thermaltake Silent Viking) på moderkort av märket Asus A7A-266. Upptäckte att man för att få det hela att fungera måste låta kylflänsen ligga an mot två kondensatorer, som man t o m (mycket lite) måste böja åt sidan för att få plats. Kan detta orsaka några problem?

Tacksam för snabbt svar!

Nej, inga problem så länge du inte skadar kondingarnas lödningar i moderkortet, böj benen försiktigt isåfall.

/PaleRider

Powered by Mandrake Linux 8.2

Nope, bara det inte bryter av benen på kondensatorerna. Men OM man bryter dessa ben, DÅ är man ute på djupt vatten..

Du kan inte fila lite på flänsen ? Eller såga bort lite med ett sågblad ?

_.-TN-._ 435

Jag lyckades fixa det ganska snyggt ändå och nu orkar jag inte plocka ner den och göra om monteringen. Det var _inte_ lätt att få dit den! (dålig fästanordning) Men tack ändå för tipset!

p.s. Väl på plats var fläkten imponerande tyst, även om den inte kylde så mycket bättre än den gamla (1-2°C, också nån Thermaltake).

när jag får den sortens problem så tar jag hellre lite på kylflänsen istället. aluminium och koppar är mjuka och lättjobbade material.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...