Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mac OS X + Virtual pc


shaggyman

Rekommendera Poster

Hejhej,

 

är det någon som har kört VPC under X? Om, hur funkar det? prestandamässigt osv....

 

funderar på att skaffa mig en ny mac, en 800, 933 eller kanske en begagnad tidig G4, men jag är osäker på hur pass bra VPC går att köra på dessa modeller. Är det någon som har några erfarenheter?

 

Min G3 300 (beige) håller på å kräkas när jag kör mina vanliga program på den...dock ej VPC, det är inte ens att tänka på.

 

/Andreas

 

 

[inlägget ändrat 2002-04-22 10:37:27 av shaggyman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör inte VPC själv men det jag har hört är att VPC 5 (dvs den senaste versionen) är jättesnabb på G4-maskiner, både i Mac OS 9 och i Mac OS X. Allt går segt i OS X om man kör en G3:a om man har dåligt med minne också.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke Hansson

Jag har testat köra VPC5 Win 98 i OSX (på en G4:a 400MHZ) och det var ingen hitt.

Däremot installerade jag VPC5 med WIN 2000 åt en polare för några dagar sedan (G4:a 800MHZ)

och det funkade väldigt bra.

Läste för ett tag sedan i en test at VPC5 i OSX flöt på betydligt bättre med WIN 2000 än 95-Milenium.

Låter lite skumt men antagligen är nya VPC optimerat för 2000 och XP...

Vad vet jag?

 

 

"För övrigt vet jag att MS är en sjukdom."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant. det låter ju det.

 

jag jobbar dagligen i photoshop, bbedit, illustrator, word, explorer, netscape, outlook + lite annat tjafs å som det ser ut nu så kräks ju som sagt min beige G3 (300 mhz, 128ram + 128 virtuellt) när jag kör allt på en gång...

 

använder pc:en endast till att köra explorer, netscape å lite ms-grejs kommer väl ev att köra lite sql-manager eller nåt skräp.

 

Så min tanke var väl att köpa en G4 800:a trycka den full med ram å ev köpa en snabbare hd å sen köra alla mina program i OS X å VPC för resterande MS-produkter...å det måste funka bra. vad tror ni?

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ju att du kommer att bli nöjd. Skulle själv vilja ha det också :)

 

Har provat köra en beta av Photoshop 7 på OS X och det är riktigt trevligt. :) :) :)

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shaggyman skrev:

Hejhej,

 

är det någon som har kört VPC under X? Om, hur funkar det? prestandamässigt osv....

 

Det finns ett test i MacWorld 02/02

klicka på länken så kommer du dit:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=294743#301374

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-06-18 12:44:27 av Ronny.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke Hansson

 

Ett litet tipps bara..

Köp ( eller hur du nu skaffar det) DOS-versionen av VPC sedan kan du installera vilken Svensk version av windows du vill på den.

 

"För övrigt vet jag att MS är en sjukdom."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för era givande svar. Har nu bestämt mig för att göra slag i saken...återkommer med info hur det funkar.

 

/andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...