Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skumt brännar problem


Stoffe-2k

Rekommendera Poster

Min nya brännare (Acer 20x10x40x) har börjat bete sig väldigt underligt! Man kan bränna en skiva efter uppstart av datorn, när man sen ska försöka bränna fler skivor så hittar inte brännarprogrammen cd skivorna som stoppas in i den....

 

 

OS: windows XP

Har testat, Windows inbyggda program, Nero, Fireburner, Easy CD och CDRwin... men samma resulat

 

 

 

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du menar: Recorder -> Medium-info

-> Refresh

 

Jo, jag kan köra refresh och det hittar en ny tom skiva....

 

Kör ASPI 4.6, är det dom nyaste?(om det nu kan vara något sådant krafs)

 

 

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade vad jag skrev. Grejen är väl den att jag förmodligen har en annan version (5.5.1.8).

 

Tror inte att det är en ASPI-grej. Däremot är det ju så att många brännarprogram "auto-disablar" autostart för CD. Andra varnar innan ändringen görs. Det finns en anledning också (konstigt nog... ; )

När Windows känner att det finns något att köra på en CD så brakar det igång utan att ta hänsyn till att det just då håller på att brännas något. Det här kan ju ställa till problem vid bränning. Jag har inte XP och det är möjligt att det hanterar detta på ett bättre sätt, men rent generellt bör man väl ha autostarten avaktiverad om man sysslar mycket med bränning.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag kom på vad det var, och skäms något otroligt....

 

 

Nero kör tydligen med multisession som standard...och jag läste inte den där popuprutan ordentligt... =((

 

 

 

---

stoffe-2k, Rated R for language, violence, drug use and some sexuality

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...