Just nu i M3-nätverket
Jump to content

SQL sida

KlasO

Recommended Posts

Mr Andersson

Inte går det snabbt inte!

Det tog ca 1 minut innan sidan kom fram...

Och det tar ungefär lika lång tid varje gång man trycker på en länk eller pil...

Jag ger upp!

Lägg din sida där man kan nå den, nu får jag

ett serverfel om att sidan inte går att nå!!

[inlägget ändrat 2002-04-21 18:20:08 av Mr Andersson]

Men nu är den igång och startar på sedvanligt snabbt sätt.

Menyraden ligger lite till vänster utanför huvudsidan. Lätt fixat?

Voodoo chile (slight return)

Här fungerar det fint, och snabbt.

En enkel nybörjarsida om SQL. Rätt så OK.

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

Magnus Gladh

Den var snabb för mig med.

En bra början för att lära sig SQL, du kan bygga på hur mycket som helst på den.

Ex. Det finns en massa kommando i SQL som man kan använda för att räkna och summer och sånt.

Sedan finns det SP, triggers vyer som man också kan förklara..

Sist men inte minst berätta hur man bygger upp en struktur med relationer och nyklar.

Så där finns mycket att bygga vidare på, men det ser lovande ut.

- Magnus

----------------------------------------

Ropen skalla, BBB åt alla

Hej!

Tänkte tacka så hemskt mycket för responsen. Det var otur att servern rasade just när jag skickade inlägget. :-( , men hotellet är hyfsat stabilt ändå tycker jag, men funderar på eget domännamn samt se till att sidan hamnar på en helt stabil server på sikt.

Menyn.....ja, den är lite strulig....den är från ett skriptarkiv, och man anger hur många pixlar från vänsterkanten den ska ligga, därför kommer den snett i visa upplösningar(alla utom 1024x768 *hehe*), eller då man inte kör fullskärm(i 1024x768 alltså), jag håller på att luska ut hur man ska centrera(<center>) den istället. Alternativt så lägger jag nog en tom tabell till väntster på sidan och sedan innehållet, då skulle det ju bli samma pixellängd för menyn från vänsterkanten oavsett upplösning. Eller så gör jag så innehållet hamnar direkt till vänster, då slipper man ju även problemet med att allt inte syns till höger i låga skärmupplösningar. Hursomhelst ska jag lösa det.

Vänligen Klas

Om menyn:

Nu har jag lagt sidan(tabellen med innehållet) till vänster istället. Detta gör även att menyn hamnar rätt i alla lägen. ;-)

Mvh Klas

Rikard Nilsson

Skriv gärna om olikheter mellan tex MySQL och MSSQL i samband med sql-satserna.

Om ja inte e helt missminner mig så finns inte WHERE i MSSQL (kan ha fel oxå) och sen så tror jag bara stored procedures (stavning?) finns i MySql 4.0 (som inte är skarp ut från betan har jag för mig), medans SP finns i tex. MSSQL.

Skulle vara käckt oxå med lite mer avancerade frågor, med alias eller liknande där man kan fråga flera tabeller samtidigt i en SQL-sats tex.

Mr Andersson

WHERE finns i MSSQL.

Stored Procedures finns i MSSQL.

Tror inte att det finns i någon officiell version av MySQL.

[inlägget ändrat 2002-04-22 10:07:55 av Mr Andersson]

Rikard Nilsson

Man lär sig nåt nytt varje dag.

Såg att ja formulerade mig lite klumpigt...

Men, sidan har bra potential att bli mkt bra då de flesta manualer å sånt har ganska avancerat språk på engelska...

Olle Nyrén

/klas/sql/default.asp, line 446

The include file 'http://www.hemsida.net/klas/sql/poll/webvoter.inc' was not found.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...