FlashX Posted October 14, 1999 Share Posted October 14, 1999 Använd DIV-taggar för titeln så blir det ingen blankrad. Då kan du ange i CSS-filen att den vanliga texten ska ha en textstorlek och DIV en annan. Har inte testat just nu men det måste fungera. Annars ses vi kanske på hispan... Mvh -Kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss X Posted October 14, 1999 Share Posted October 14, 1999 Pysslar med CSS och jag håller på att bli både galen och tunnhårig Jag har text (i en tabell) som består av ett antal rubriker och direkt under varje rubrik vill jag ha normal text. Hur jag än gör blir det antingen ingen skillnad på rubrik och text eller så blir det en j-a blankrad mellan! Finns det nån vänlig själ som har nån lösning på detta innan jag konverterar till skinnskalle och åker in på hispan? Tack på förhand /Nett Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlashX Posted October 14, 1999 Author Share Posted October 14, 1999 Bidde lite orolig så jag var tvungen att testa http://www.lammhult.com/sample/titeldiv.htm Viktigt är att inte ha någon <br> efter titeln. Ju större storlek på titeln desto större blir så klart mellanrummet, men någon blankrad blir det inte iaf. Hispan får vänta tills en annan gång. Mvh -Kjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss X Posted October 15, 1999 Share Posted October 15, 1999 TACK! Du är verkligen en Ängel! *kram* /Nett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.