Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

5.1 Surround


Shoeman

Rekommendera Poster

Jag köpte nyligen en ny dator. Till den beställde jag extra 5.1 surround höggtalare att koppla in i SoundBlaster Live 5.1 ljudkortet. När alla inkopplingar skett och jag skulle pröva ljudet fungerade endast tre högtalare, de som inte fungerade var subwoofern och de bakre sateliterna. Jag tycks ha gjort rätt med inkopplingar enl. bruksanvisningen, så det borde vara en inställningssak. Finns det någon som vet vad man kan göra?

P.S. Jag använder Windows XP D.S.

P.P.S Inte heller min mikrofon fingerar. D.D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"När alla inkopplingar skett och jag skulle pröva ljudet fungerade endast tre högtalare"

I egenskaper för Ljud och ljudenheter finns en flik som heter Volym. Klicka på knappen Avancerat under Högtalarinställningar så har du en hel del val under Högtalaruppsättning, bl.a. 5.1 surroundhögtalare.

 

Då det gäller mikrofonen så klicka på knappen Avancerat under Enhetsvolym i fliken Volym. Då får du fram Play Control. Ser Microphone där så ta bort bocken i Ljud av. Om inte Microphone är med, så klicka på Alternativ och Egenskaper, scrolla ner till Microphone och bocka i, så ser du sen Microphone i Play Control.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

 

 

Tack för hjälpen, dock hade jag redan provat att ändra på den inställningen, utan att det blivit någon skillnad. När jag sedan möblerade om kablarna lite (helt annorlunda än enl. beskrivningen) kom de ljud ur alla! :)

Men som sagt var, Tack ändå

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...