Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ide och idé


bool

Rekommendera Poster

Har märkt att många inte tycks veta hur man skriver "idé" på ett tangentbord utan det blir "ide" i många inlägg.

 

För att skriva é trycker man helt enkelt på "´" knappen som sitter precis intill backtab ( dvs "<-" knappen ) uppe i högra hörnet och sedan trycker man på "e", då blir det ett trevligt accentuerat é.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till: "Ju" blir "juh" pinsamt ofta på Eforum. Låt bli tangenten mellan "G" och "J" när ni skriver inlägg med ett modernare uttryck för "eho" i ;-)

 

________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ghostwalker

det beror inte på okunkskap utan lathet alternativt beroende på att det ska gå fort s du "hinner" inte trycka dit en accent över e.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, du verkar också vara en sådan som vill skriva så snabbt som möjligt.

 

Skämt åsido, att trycka på en tangent extra tar inte alls så lång tid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är märkligt att det första inlägget här på månader, handlar om att stava "idé" på ett korrekt sätt. Majoriteten på E-forum vet ju inte ens när det skall vara "mig eller jag", "de eller dem"...

Särskrivningarna orkar man knappt nämna.

Msh K Arne S

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J. Rönnberg

Nu för tiden för man skriva de även när det ska vara dem. Även ordet dom går bra att skrivet istället för de/dem.

 

 

/Johnny

Skriv på protestlistan mot att Arne Weise ska sluta som Julvärd.

http://www.johnnyronnberg.com

"Men who have worked together to reach the stars are not likely to descend together into the depths of war and desolation".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...