Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Irriterande reklam


Coleburn

Rekommendera Poster

Jag har full förståelse för att IDG.se måste dra in pengar, och att detta sköts genom att sälja reklam. Jag kan tom (om än motvilligt) inse att pop-ups ger mer stålar än normala banners....men nu jävlar har vi fått ett nytt lågvattenmärke!

 

Den nuvarande reklamen med pop ups på varenda jävla sida/tråd man tittar på är ju bara för mycket. När jag loggade på i morse så fanns det ca 25 trådar med olästa inlägg. För varje tråd jag går in i så poppar reklamen upp (irriterande men acceptabelt), men att sen samma jävla ruta poppar upp när jag går tillbaka till 'startsidan' tar ju priset. Detta innebär minst 50 nerstängningar av ett popupfönster, och inte fan får det mig att vilja köpa den produkten.

 

Ta bort skiten!

 

Det är i alla fall helt säkert att mitt förtroende för ett företag som kör med såna metoder starkt reduceras. Detta gäller både produkten det görs reklam för och platsen som hostar reklamen!

 

---Tillägg---

Jag blev så irriterad på de 10 första trådarna att jag inte ens upptäckte stället där detta diskuteras, nämligen här: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=279654

---Tillägg---

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

[inlägget ändrat 2002-04-19 08:13:51 av Coleburn]

[inlägget ändrat 2002-04-19 08:18:47 av Coleburn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag blev så irriterad på de 10 första trådarna att jag inte ens upptäckte stället där detta diskuteras"

Frågan är om du inte har missat ännu en Pop-Up-tråd, med en lösning:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=280023

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ till popups är ju "inline reklam" eller vad det nu kallas där man helt enkelt lägger en banner mitt i smeten bland inläggen i trådarna.

 

Eller som Yahoo Groups gör, ibland slumpmässigt när man läser ett inlägg får man först en reklam sida och en länk för att klicka till inlägget.

 

Visst, reklam är ett gissel men någonstans måste inkomsterna komma ifrån.

 

Just popups är ju det som irriterar folk mest.

 

Tänk om de ändå hade vettet att göra så att popup fönstrerna stängdes efter 5-10 sekunder automatiskt, då kanske det inte skulle spela så stor roll.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte är den ultimata lösningen men om du låter popup-fönstret vara under den tid du tillbringar här så slipper du i alla fall den tröttsamma "stänga fönster"-proceduren.

 

Eller är det så jävligt att det poppar upp även om det redan finns ett fönster uppe..?

 

Som du mycket riktigt skriver får man ha förståelse för att IDG måste få in pengar. Att ha ett popup-fönster vilande i systemlisten är ju trots allt relativt överkomligt så länge det inte laddar om med jämna mellanrum och stjäl för mycket bandbredd.

 

Sedan är det en annan sak att popup-reklam i allmänhet inte genererar något annat än irritation och därigenom badwill för både annonsörer och de sajter som använder sig av dom.

 

Det kommer nog att ta ett tag, men jag tror att seriösa annonsörer/sajter med tiden kommer att avstå från popup-experiment. Tills dess får vi antingen försöka le genom tårarna eller skaffa oss en rejäl popup-dödare.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...