Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Audigy Platinums optiska utgång??


nicke

Rekommendera Poster

Har försökt att spela in från nämnda korts optiska utgång till en MD-spelare med optisk ingång. Det enda som händer är att jag får "No Signal" i spelarens display. Till saken hör att optiska kabeln och MD spelaren är okay. (Är testad med andra ljudkällor). När jag pluggar in kabeln i ljudkortets frontpanel och dess optiska utgång är det som sig bör en röd ljuspunkt i andra änden av kabeln men trots det blir det ingen signal som Md-spelaren kan känna igen som digital. Vet någon råd, någon som har testat inspelningsvarianten och kanske har något tips om hur jag ska kunna få det hela att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

" men trots det blir det ingen signal som Md-spelaren kan känna igen som digital"

Har du tittat i Play Control/Play Center eller vad det heter att den optiska utgången är enabled? Det kan vara så att den som standard är disabled och t.ex. line-out är aktiverad. Finns möjlighet att välja line-in t.ex. analog, digital optisk, digital RCA i MD-spelaren?

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det rätt signalinställning? Typ 48 eller 44KHz - vad nu din MD känner för att acceptera?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först måste jag tacka för hjälpen. Kortet hade som defaultinställning 96 Khz vilket gjorde att digitalsignalerna inte kunde tas emot av MD:n. Detta problem har jag vandrat runt med i ett antal sk ansedda databutiker, kontaktat Creatives support, mailat till olika forum m.m under ca två veckor och fått mer eller mindre intelligenta svar, men ingen har kunnat lösa det.

Men nu har det löst sig,Tack för det!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågod :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...